eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegi › Re: akumlator i niskie przebiegi
  • Data: 2014-05-09 16:56:24
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:
    >
    >> A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz
    prąd?
    >
    > Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem
    skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.

    Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania,
    polegającego na tym,
    że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej
    pojemności (w Ah),
    (czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy
    naładował się do połowy
    - prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy.
    I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów.
    W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie bardzo
    wiem, czemu
    w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania).

    Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest
    aktualna
    pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek...

    --
    JW

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: