eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - objawy wykończenia? › Re: akumulator - objawy wykończenia?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "T." <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Date: Tue, 24 Jan 2012 15:33:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-Antivirus: avast! (VPS 120124-0, 2012-01-24), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 40
    Message-ID: <4f1ec1c2$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.3.158.130
    X-Trace: 1327415746 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1259 83.3.158.130:1752
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428700
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
    > zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
    > krótkich odcinkach (10km).
    >
    > Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni
    > (dokładnie 108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.
    >
    > Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).
    > Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    > 0,12A = 12,6Ah.
    >
    > Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
    > prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
    > ładowanie, bo był pełen.
    >
    > Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    > poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
    > 4,4Ah) . Pod koniec testu napięcie wynosiło 12,2V, a po odłączeniu żarówki
    > utrzymuje się na poziomie 12,4V.
    >
    > Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy
    > zdecydowanie kupić nowy? Jeśli nowy, to upatrzyłem sobie Vartę Silver
    > 100Ah, 830A (cena 430zł na allegro).
    >
    > Może jakieś inne sposoby przetestowania akumulatora?
    >
    Sprawdź napięcie na akumulatorze kiedy kręcisz rozrusznikiem. Przy spadku
    poniżej 9 V należy spodziewać się problemów.
    I druga praktyczna wskazówka - jeśli żarówki świateł świecą bardziej na
    żółto, spodziewaj się problemów :-)
    Ps. Właśnie 3 dni temu wymieniłem padnięty aku... :-) Ale spodziewałem się
    tego, choć zgodnie z prawem Murphy'ego zdechł poza domem.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: