eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - objawy wykończenia? › Re: akumulator - objawy wykończenia?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Date: Tue, 24 Jan 2012 15:58:26 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <jfmgui$17j$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl> <jflsj9$8u2$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ns1.innsoft.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1327417106 1267 195.205.221.99 (24 Jan 2012 14:58:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 14:58:26 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jflsj9$8u2$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428706
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jflsj9$8u2$1@inews.gazeta.pl...
    > Troche duzo.

    No tak, dużo... Co prawda ten pomiar robiłem w zeszłym roku, ale nie powinno
    się raczej nic zmienić. Muszę ponownie zmierzyć ten prąd.

    >>Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    >>0,12A = 12,6Ah.
    >>Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
    >>prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
    >>ładowanie, bo był pełen.
    >
    > Zaczal gazowac ? Bo moze dalo sie go jeszcze troche podladowac.

    Tak, zaczął bulgotać. Nie było sensu dłużej ładować.

    >>Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    >>poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
    >>4,4Ah) Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy
    >>zdecydowanie kupić nowy? Może jakieś inne sposoby przetestowania
    >>akumulatora?
    >
    > Podlacz te zarowke na dluzej - bedziesz wiedzial czy ma 8, 12 czy 20Ah.
    > Jak widac 12Ah to raczej nie dla Ciebie, a zima moze jeszcze przyjsc :-)

    Jeśli to jest faktycznie 12Ah, to już trup i trzeba kupić nowy. Żarówkę bym
    podlączył na dłużej, ale nie chciałem jej zostawiać na noc. Powtórzę test z
    żarówką.

    > Albo ... nawet nie wiesz jaki on stary ? To chyba z czystym sumieniem
    > mozesz kupic nowy, skoro dwa testy i wiek swiadcza przeciwko niemu :-)

    Wiem. Akumulator ma wybity na klemie rok 01 lub 04 (ciężko mi odróżnić 1 od
    4), prawdopodobnie jest to jednak 2001 rok, bo taki też jest rok produkcji
    auta. Czyli wychodzi na to, że przeżył 11 lat. Ładny wiek. Dlatego też kupię
    Vartę jako kolejny akumulator.

    > A napiecie ladowania w samochodzie warto przy okazji sprawdzic, takze ze
    > swiatlami i na wolnych obrotach.

    Napięcie ładowania jest w porządku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: