    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 10 Jul 2013 09:14:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 10 lipca 2013 09:32:27 UTC+2 użytkownik Desoft napisał:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Błędna diagnoza :)
    >
    > Mam podobny problem. Akumulatorki naładowane w aparcie działają krótko (wiem
    >
    > pojęcie względne). Po komunikacie wymień baterie, przekładam do GPSa i
    >
    > działają jeszcze tyle samo ( :) ) Wskaźnik GPSa pokazuje że takie wyładowane
    >
    > akumulatorki z aparatu mają jeszcze połowę pojemności.
    >

    > --
    >
    > Desoft

    I wszystko się zgadza. Pomimo że akumulatorki wystarczają na długo to w czasie
    robienia zdjęcia jest bardzo duży pobór prądu. Spada napięcie i aparat odmawia
    współpracy. GPS pobiera jakiś niewielki prąd cały czas. I napięcie nie spada bo nie
    ma dużych chwilowych poborów prądu. Akumulatorki do aparatów i kamer to konstrukcje
    przystosowane do pobierania z nich prądu w sposób impulsowy. W aparacie cyfrownym,
    przynajmniej w tym co mam i w tych co znam, migawka działa inaczej niz w tych na
    kliszę. W zwykłych aparatach w czasie robienia zdjęcia migawka się otwiera. W
    cyfrowych zamyka. I w tym czasie kiedy jest zamknięta sczytywana jest matryca i
    zapisywane zdjęcie. Mój potrafi zrobić 10 zdjęć na sekundę w pełnej rozdzielczości.
    Nie dziwi mnie wielkość styków jakimi podłączony jest akumulator. Płyną wtedy
    konkretne ampery. Obciąż pięcioma amperami te do połowy rozładowane akumulatorki i
    zmierz napięcie.