  • 51. Data: 2017-02-03 19:03:23
    Temat: Re: alternatywa dla RasPi z SATA
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:2jTd84cjrI38hNv8%gof@news.chmurka.net...

    > Ale te same dyski na innej przejściówce nagle mają SMART-a, tak samo
    > podłączone bezpośrednio pod satę.

    Żeby tylko taki niuans... Przyczyna nie musi w całości leżeć w przelotce, to
    może być zbieg kawałka tu, kawalka tam... i dopiero takie połączenie daje
    efekt, jaki daje. Mogę spróbować przy okazji przebadać tę przejściówkę aby
    zobaczyć, jak konkretnie w jakiej sytuacji się zachowa. Na razie musi mi się
    zachcieć odmrozić z lodówki dysk (i tak definitywnie do odstrzału, za bardzo
    posypany), którego mrożę już z pół roku w zamrażalniku, jeśli nie dłużej...
    Musi mu być bardzo zimno :) Cokolwiek mu zrobię, szkody nie będzie, on nie
    nadaje się już nawet uzdatniony, aby używać, jedynie jako hipsterski
    przycisk do papieru. Sporo SATA wiskanych przeze mnie pod DOSem nie lubi
    pucować SMARTa, a pod WIN wszystko widać.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 52. Data: 2017-02-06 14:31:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Nie, ponieważ nie pozwolono mi ściągnąć plomb. To był kupny dysk w
    > obudowie. Doczytalem na internetach że generowały błedy zapisu przy
    > kiepskich kablach. Doczytałem tez że był na scalaku Ali, ale one
    > wszystkie są na Ali ;) Potem ktoś dopisał że ten sam defekt mają
    > niektóre przelotki SATA do usb i sa na tym samym scalaku. Od tej pory
    > nie daje wiary takim zabawkom [1].
    >
    > [1] Choć właśnie kupiłem w chinach obudowę USB 3.0->SATA za bezcen.
    > Dziala jak huragan. Nikt by się nie spodziewał że wyciąga pelne pasmo
    > dysku.

    To jeszcze w ramach uzupełnienia:
    przejściówka Seagate będąca częścią dysku USB Backup Plus sprzed paru
    lat - SMART działa,
    "obudowa" (raczej pudełko) Icyboxa z przejściówką - działa:
    https://www.morele.net/kieszen-icy-box-adapter-do-dy
    sku-2-5-cala-usb-3-0-ib-ac603a-u3-667909/
    Adapter Uniteka (ja akurat mam Y3322a) - działa:
    https://www.morele.net/adapter-usb-unitek-usb-3-0-cz
    arny-y3322-524082/
    Przejściówka od starszego dysku Seagate też działa.

    Testowane Acronisem. Jak znajdę chwilę to spróbuję pod smartmontoolsami
    sprawdzić, może też inne przejściówki zobaczę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 53. Data: 2017-02-22 17:32:59
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Friday, 27 January 2017 07:34:14 UTC, Atlantis wrote:
> [...]
    > rozmaitych czujników pracujących w lokalnej sieci. Do tego dochodziłoby
    > logowanie zdarzeń itp. Ogólnie dużo operacji na dysku, którymi wolałbym
    > nie obciążać karty pamięci z systemem (ani żadnej innej pamięci flash).
    >
    > Oryginalny CubieBoard chyba się trochę już zestarzał, Cubietruck pojawia
    > się na Allegro dość rzadko i raczej w dość wysokich cenach.
    >
    > Co mogę myśleć o rozmaitych wynalazkach spod z znaku Orange Pi,
    > wyposażonych w ten interfejs? Jak wygląda kwestia stabilności sprzęt i
    > jakości dostępnych dystrybucji Linuksa? Można w tym widzieć gony

    Ja podpiąłem do swojego RasPi dysk SATA poprzez kabel USB->SATA, który kupiłem za 14
    złociszy na Allegro i śmiga, streaming filmów bez problemu działa, gdzie w tle chodzi
    server http plus kontener na aplikacje java'y czyli tomcat i baza danych mysql