  • Data: 2013-10-12 14:13:51
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
    >
    > regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
    >
    > przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
    >
    > alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
    >
    > uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
    >
    > przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
    >
    > akumulator.
    >

    > (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest

> [...]
    173

    Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie
    dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego
    przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie
    da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia.
    Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator
    to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd.
    Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p
    nie można było pobrać więcej niż 18A.