-
Data: 2013-10-12 14:13:51
Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
>
> > W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
>
> Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
>
> regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
>
> przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
>
> alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
>
> uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
>
> przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
>
> akumulator.
>
>
>
> (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
>
> samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
>
> -fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
>
> zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
>
> napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
>
> przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem
>
>
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie
dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego
przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie
da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia.
Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator
to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd.
Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p
nie można było pobrać więcej niż 18A.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.13 14:14 mappl
- 12.10.13 14:20 k...@g...com
- 12.10.13 14:43 mappl
- 13.10.13 00:55 Andrzej Lawa
- 13.10.13 01:15 k...@g...com
- 13.10.13 01:31 A.L.
- 13.10.13 02:10 k...@g...com
- 13.10.13 04:25 Adam Płaszczyca
- 13.10.13 20:32 John Kołalsky
- 14.10.13 14:07 Adam
- 14.10.13 14:48 Jacek
- 14.10.13 15:26 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.13 22:00 J.F.
- 14.10.13 23:24 k...@g...com
- 14.10.13 23:32 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław