  • 101. Data: 2011-06-02 06:47:58
    Temat: Re: apel do śmigających po Ursusie
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    ***Kuczu
    Musze znowu poczekac do zlotu na ktorym odbeda sie zawody oraz pojawi
    sie ktos z miernikiem i
    zmierzy generowany przeze mnie halas. Oczywiscie do pomiaru wyjme
    wklady
    tlumiace !

    Przyjedz do Zuranskich, wezme sonometr i zrobimy konkurs kto
    najbardziej zakloca spokoj...
    A i przy okazji pokazalbym Ci kiedy moto jest najglosniejsze -
    zwlaszcza na pustych rurach
    Ale jednak stawiam, ze wydechy nawet puste nie dadza rady szarpidrutom

  • 102. Data: 2011-06-02 06:57:48
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-02 08:42, Tytus pisze:
> [...]
    > najbardziej zakloca spokoj...
    > Chec jednak stawiam ze wydechy nawet puste nie dadza rede szarpidrutom

    Wiem ze nie dadza rady dobrze wykreconemu japoncowi. Ostatnio przegralem
    z dwoma enerdowskimi streetfighterami. Tyle ze oni oszukiwali bo jeden
    przyjechal na lawecie (nie mial dopuszczenia do normalnego ruchu) a w
    drugim wlasciciel przez pomiarem zdjal tlumik. Ja startowalem z marszu.
    Nic to. Mozemy zrobic pomiar na Bobrowym. Nie wiem tylko czym przyjade
    aczkolwiek oba motury robia halas.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 103. Data: 2011-06-02 06:59:35
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Kuczu
    Tak jakos 3/4 obrotow max.

    Blisko blisko
    § 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej
    (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest
    większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości
    obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania
    do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału
    przyspieszenia).
    Ulatwieniem jest czytelna tabliczka znamionowa - w moto sa na niej
    dane dotyczace halasu.

    ***Aczkolwiek w niektorych motocyklach pomiedzy 3/4 a 4/4 odbrotow
    max jest znaczaca roznica w halasie. Tak wiec pojazd moze spelniac
    warunki techniczne -
    96dB przy 3/4 obrotow ale znacznie je przekraczac przy obrotach
    maksymalnych.

    I dlatego moje zolte na rancingowych wydechach prawie miesci sie w
    normie, aczkolwiek jest niewielki problemik z koncowa czescia
    pomiaru :)
    Bo zadne moto na przelotach nie spelni normy, a V2 to juz
    szczegolnie :)

  • 104. Data: 2011-06-02 07:04:18
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-06-02 08:27, gildor pisze:

    > tam chyba też podają przy jakiej skali obrotów jest to mierzone.

    Zdaje się, że przy połowie obrotów mocy maksymalnej. Ale niech lepiej
    Tytus się wypowie jako obeznany w przepisach.

    Pozdr
    DP

  • 105. Data: 2011-06-02 07:06:38
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

> [...]
    > najbardziej zakloca spokoj...
    > Chec jednak stawiam ze wydechy nawet puste nie dadza rede szarpidrutom

    Kolega, niejaki Robak, dwa lata temu dwulitrowym Vulcanem przebił
    głośność kapeli w Hartku :)

    Pozdr
    DP

  • 106. Data: 2011-06-02 07:06:45
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Kuczu
[...]

    A to podstepne honekery...trzeba bylo zlozyc protest - precle jakby co
    by Cie wspieraly :)
    BTW jak to mozliwe ze jednego mierzyli bez a innych na kpl wydechu???

  • 107. Data: 2011-06-02 07:11:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-02 09:06, Tytus pisze:
> [...]
    > by Cie wspieraly :)
    > BTW jak to mozliwe ze jednego mierzyli bez a innych na kpl wydechu???

    Enerdowski milicjant faworyzowal rodakow ;)

  • 108. Data: 2011-06-02 07:15:52
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-02 08:57, Kuczu pisze:

> [...]
    > drugim wlasciciel przez pomiarem zdjal tlumik. Ja startowalem z marszu.
    > Nic to. Mozemy zrobic pomiar na Bobrowym. Nie wiem tylko czym przyjade

    Cosik mi się pamięta z jakiejś dawnej imprezy że najwięcej hałasu robiła
    MZ bez tłumika,może nie miała najwięcej DB ale plomby wypadały.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 109. Data: 2011-06-02 07:16:50
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Kuczu
    Enerdowski milicjant faworyzowal rodakow ;)

    Trzeba bylo dac mu w ryj za prowokacje gliwicka i westerplatte...

    i za poczte gdanska...
    P.S. Czym mierzyli???
    paczyles w specyfikacje

  • 110. Data: 2011-06-02 07:19:20
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-02 09:15, Monster pisze:

    > Cosik mi się pamięta z jakiejś dawnej imprezy że najwięcej hałasu robiła
    > MZ bez tłumika,może nie miała najwięcej DB ale plomby wypadały.

    No bo wlasnie nie decybele a czestotliwosc dzwiekow wydawanych przez
    tlumik ma najwieksze znaczenie dla ludzi i bydla rogatego. Tlumik
    spelniajacy normy moze byc wkurwiajacy przez swoj dzwiek a inny,
    teoretycznie glosniejszy, nie sprawiac problemow otoczeniu.