  • 11. Data: 2013-04-22 13:59:15
    Temat: Re: arytmetyka na katach
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    najciekawsze spostrzezenie jakie dla mnie
    z tego wynika to w sumie to ze to tak zwane
    -128 "10000000" to tak naprawde +- 128
    zarazem plus jak i minus sto dwadziesicia
    osiem - ta konwencja ze to jest-128 troche nie uchodzi (tak samo zreszta jak to ze
    00000000
    jest dodatnie)

  • 12. Data: 2013-04-22 14:07:50
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Klobukowski napisał:

> [...]
    na radianach. Operowanie na stopniach to proszenie się o kłopoty.

    > A umiesz czytać?
    >
    > Modulo!

    co modulo ? modulo 359 360 zwraca zapewne 359 czyli zle modulo 359 180 zapewne 179
    czyli tez
    zle - tak ze nie bardzo lapie o co z tym modulo ma chodzic i czemu przy poslugiwaniu
    sie wartosciami w radianach ma byc bardziej niezawodnie niz w porecznym zakresie 360

  • 13. Data: 2013-04-22 14:17:49
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.04.2013 14:07, firr kenobi wrote:

    > co modulo ? modulo 359 360 zwraca zapewne 359 czyli zle modulo 359 180 zapewne 179
    czyli tez

    var kat;
    bla(kat);

    //kat ma być 0,360
    //w jednym kroku nie robi więcej niż 2 obroty
    kat=fabs(720+kat,360);

    //w jednym kroku robi więcej niż 2 obroty
    kat=fabs(kat,360);
    if(kat<0)
    kat+=360;

    blabla(kat);

    Michoo

  • 14. Data: 2013-04-22 15:13:49
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2013 12:47:05 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > A może kąt trzymać jako liczbę zespoloną? Obracanie to mnożenie,
    > nigdy nie liczymy wprost sin i cos, bo już je mamy.

    Obiło mi się u uszy, że w trzech wymiarach używa się - nie wiem
    jak to się pisze - kwaternionów. Czy w 2d faktycznie najłatwiej
    jest na zespolonych?

    --
    Edek

  • 15. Data: 2013-04-22 16:28:40
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-22 15:13, Edek pisze:
> [...]
    >
    > Obiło mi się u uszy, że w trzech wymiarach używa się - nie wiem
    > jak to się pisze - kwaternionów. Czy w 2d faktycznie najłatwiej

    Tak. I to znacznie łatwiej się ich używa niż kwaternionów.
    Liczbę zespoloną utożsamiasz z punktem na płaszczyźnie.
    Albo współrzędne, albo kąt+długość.

    Mnożenie liczba zespolonych to przemnożenie ich długości
    i dodanie kątów! Więc mnożąc przez liczbę długości 1
    jedynie przekręcamy drugą liczbę o zadany kąt.

    W kwaternionach używa się operacji w rodzaju
    x' = R x R*
    * to jakieś sprzężenie.
    I jest nieco mniej intuicyjna.

    Na start,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quaternions_and_spatial
    _rotation
    ale dość mętnie opisane IMHO.

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2013-04-28 10:10:43
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 22 Apr 2013 12:47:05 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Bo:
    > ">> Wszystkie funkcje biblioteczne operują na radianach. "
    > Hasełkiem, którego szukasz jest słowo modulo.
    > Dla liczb zmiennoprzecinkowych fmod(.,.)
    > Uważaj na znak.

    Tylko ze wiele użytecznych katow ma dokładną reprezentację
    zmiennoprzecinkowa w stopniach, ale w radianach już nie.

    RW

  • 17. Data: 2013-04-28 12:46:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-28 10:10, Roman W pisze:

    > Tylko ze wiele użytecznych katow ma dokładną reprezentację
    > zmiennoprzecinkowa w stopniach, ale w radianach już nie.

    Na choinkę Ci dokładne reprezentacja w symulacji?
    Co się stanie z tą dokładną reprezentacją, jak będziesz
    chciał policzyć sinusa? Równanie ruchu na liczbach całkowitych,
    w końcu mamy d(kąt) to też wątpliwa zaleta.
    A jak będziesz potrzebował kąt arscin(0.42) :)

    pzdr
    bartekltg