    From: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: at90s2313 resety i zwisy
    Date: Sun, 31 Jan 2010 18:38:03 +0100

    W dniu 2010-01-31 17:25, tomekp pisze:
    > Witam,
    > Postanowiłem opisać pewien problem z układem mojej konstrukcji, który
    > nie zachowuje się tak jak powinen. Otóż skonstruowałem sterownik do
    > wentylatora łazienkowego na procesorze jak w temacie. Układ ma za
    > zadanie uruchamiać wentylator na 2 możliwych biegach (pełna prędkość
    > oraz zredukowana czyli cicha) oraz ma dawać możliwość wyboru jednego z
    > kilku zaprogramowanych czasów pracy. Całe sterowanie odbywa się przy
    > pomocy jednego wyłącznika sznurkowego jaki jest dołączony do wentylatora
> [...]
    Witam,

    W twoim układzie zaniepokoiła mnie jedna sprawa. Zostawienie nóżki
    restetu zawieszonej w powietrzu. Z postu wynika, że po testach okazało
    się to mniej kłopotliwe. Aczkolwiek, takie rozwiązanie chyba nie jest
    zbyt zdrowe dla samego procesora. Czy w stanach przejściowych silnika
    jesteś wstanie zagwarantować napięcie na nóżce RESET wyższe od progu
    przełączania ? Wydaje mi się, że zdrowsze będzie ponowne spięcie resetu
    z linią zasilania przez jakiś rozsądny pull-up, a poprawy będzie wymagać
    stabilność zasilania MCU. Może pewniejsze okaże się zasilani impulsowe ?
    Czy przerwałeś ścieżkę do nóżki resetu zaraz obok niej? W przypadku
    indukowanych prądów to może powodować problem, przy montażu układu na
    płytce uniwersalnej. Ew. z tego co wiem, w fuse bitach jesteś wstanie
    zrezygnować z zewnętrznego resetu(do ustalenia z datasheetem).
    Co do samego programu, nie doszukałem się tam żadnej niespodzianki, ale
    nie jestem specem od basica na mcu, także tutaj sprawa zostaje otwarta.

    Pozdrawiam,
    Wojtek.