  • 1. Data: 2013-07-19 13:03:40
    Temat: atmega i lcd + pamiec
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej
    Mam pytanie, czy da sie zrobic cos takiego:
    atmega8, wiadomo, malo ma pamieci, obsluguje wyswietlacz graficzny.
    Podlaczam pamiec po ic2 i tam trzymam grafike.
    Czy to zadziala?
    a moze jakas karta sd, tylko ze atmega8 golnie za mala na dos..
    jakies pomysly?

  • 2. Data: 2013-07-19 13:06:26
    Temat: Re: atmega i lcd + pamiec
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > atmega8, wiadomo, malo ma pamieci, obsluguje wyswietlacz graficzny.
    > Podlaczam pamiec po ic2 i tam trzymam grafike.

    Dlaczego nie?

    > a moze jakas karta sd, tylko ze atmega8 golnie za mala na dos..
    > jakies pomysly?

    Procek, któremu starczy nóg na kartę i LCD oraz pamięci na bibliotekę ffat.
    Czyli np. jakaś większa ATmega.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2013-07-19 13:12:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-19 13:03, wchpikus wrote:
    > atmega8, wiadomo, malo ma pamieci, obsluguje wyswietlacz graficzny.
    > Podlaczam pamiec po ic2 i tam trzymam grafike.
    > Czy to zadziala?

    Czy wyświetlacz ma wlasną pamięć obrazu? Jesli tak, to zadziała. Jesli
    nie, to nie wykluczone że Atmega zużyje 100% mocy na komunikację po I2C
    i odświezanie obrazu. Małe ARM z odpowiednią ilością ramu są dość tanie.
    Chyba nie warto.

    > a moze jakas karta sd, tylko ze atmega8 golnie za mala na dos..
    > jakies pomysly?

    Tym bardziej ARM.

  • 4. Data: 2013-07-19 13:20:40
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > nie, to nie wykluczone że Atmega zużyje 100% mocy na komunikację po I2C
    > i odświezanie obrazu. Małe ARM z odpowiednią ilością ramu są dość tanie.

    Wyswietlacz to DG24064-74
    pamiec chcialem AT24C256, ale nie wiem na ile to by sie sprawdzilo..
    Gorzej ze na lini ic2 beda jeszcze 2 czujniki temperatury:)

  • 5. Data: 2013-07-19 13:26:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-19 13:20, wchpikus wrote:
    > Wyswietlacz to DG24064-74

    Ma chyba własną pamięć.

    > pamiec chcialem AT24C256, ale nie wiem na ile to by sie sprawdzilo..

    To EEPROM. Nie nadaje się jako framebuffer, chyba że masz tam statyczny
    obraz.

    Interesują Cię raczej pamięci RAM. Np. 23K256.

  • 6. Data: 2013-07-19 13:28:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Wyswietlacz to DG24064-74

    Nie ma problemu.

    > pamiec chcialem AT24C256, ale nie wiem na ile to by sie sprawdzilo..
    > Gorzej ze na lini ic2 beda jeszcze 2 czujniki temperatury:)

    A po co Ci ta pamięć dokładnie? Jak często będziesz odświeżać obraz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2013-07-19 13:33:03
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Ma chyba własną pamięć.

    > To EEPROM. Nie nadaje się jako framebuffer, chyba że masz tam statyczny
    > obraz.
    >
    > Interesują Cię raczej pamięci RAM. Np. 23K256.

    Dokaldnei bedzie statycznych kilka obrazkow ladowamych na
    wyswietlacz..takie tlo czy jak to nazwac:-)

    a czy nie pogryzie sie z czujnikami? adresacja bedzie inna, to jasne.

  • 8. Data: 2013-07-19 13:34:38
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Nie ma problemu.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2290779.html

    > A po co Ci ta pamięć dokładnie? Jak często będziesz odświeżać obraz?

    Moze raz na kilka minut, moze raz na kilka sek..nie czesciej..
    Dane beda i tak wyswietlane jako fonty, wiec reszta tylko jako grafika

  • 9. Data: 2013-07-19 13:37:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Moze raz na kilka minut, moze raz na kilka sek..nie czesciej..
    > Dane beda i tak wyswietlane jako fonty, wiec reszta tylko jako grafika

    Więc to w sumie jest kwestia szybkości I2C, policz sobie ile zajmie
    przepchanie danych do wyświetlacza. Generalnie nie będzie problemu o ile
    wyświetlacz i każdy z czujników będą mieć inny adres I2C.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2013-07-19 13:57:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-19 13:33, wchpikus wrote:
    > Dokaldnei bedzie statycznych kilka obrazkow ladowamych na
    > wyswietlacz..takie tlo czy jak to nazwac:-)

    A nie zmieszczą się jednak do flash kontrolera? 2kB na pełny obraz bez
    kompresji.

    > a czy nie pogryzie sie z czujnikami? adresacja bedzie inna, to jasne.

    Nie. Tylko cos mi się zdaje ze mówisz o czujnikach na 1wire a nie I2C.