eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2013-11-13 18:00:29
    Temat: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: b...@p...onet.pl

    Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
    (DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
    Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
    ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
    znalazłem.
    I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny
    automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
    milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
    w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
    jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
    to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
    automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia "hydraulików"
    jeszcze daleko?


  • 2. Data: 2013-11-13 20:17:12
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 11/13/2013 06:00 PM, b...@p...onet.pl wrote:
    > Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
    > (DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
    > Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
    > ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
    > znalazłem.
    > I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru
    klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
    > milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
    > w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
    > jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
    > to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
    > automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia
    "hydraulików" jeszcze daleko?

    Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
    wypowiem, bo
    auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.

    W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
    tanie.


  • 3. Data: 2013-11-13 23:33:36
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Megrims wrote:

    > W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
    > tanie.

    Co to znaczy dość często?
    Bo kazali mi przyjechać na wymianę po 60 tys
    (to się nawet za kilka dni dowiem ile to kosztuje)
    i to jest niespecjalnie częściej niż w standardowej skrzyni.
    Tyle tylko, że jak się w standardowej nie wymieni, to niby nic
    nic się nie dzieje (bo nikt nie wymienia i jak nie ma wycieku
    i pracy całkiem bez oleju to nie ma tragedii)

    Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG
    miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia?
    Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów.
    Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów".


  • 4. Data: 2013-11-14 00:06:57
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piękny Marian postrach dziewic wrote:
    > On Wed, 13 Nov 2013 23:33:36 +0100, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    >
    >> Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG
    >> miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia?
    >> Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów.
    >> Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów".
    >
    > Może i skrzynia mechaniczna, ale z mokrym sprzęgłem. Skoro sprzęgło
    > się zużywa (zciera), to i olej w którym jest zanużone się zasyfia,
    > więc wymiana chyba ma sens.

    Z jakich względów jest tam mokre sprzęgło?
    Nie wiem jakie jest tam sprzęglo, jednak nawet gdyby bylo mokre,
    to akurat chyba jego żywotność byłaby wtedy wieksza
    (suma sumarum uwzględniając koszt wymiany oleju cenowo też musiałoby
    wyjść eksploatacyjnie taniej)
    i to kłóciło by się z domyślną tezą z pierwszego postu,
    że owa żywotność jest jakaś wątpliwa.


  • 5. Data: 2013-11-14 08:35:43
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>


    Użytkownik "Megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...
    > Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
    > wypowiem, bo
    > auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.

    Jaki to silnik?


  • 6. Data: 2013-11-14 14:27:24
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: "Biggie" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l60j7g$pmh$...@u...news.interia.pl...


    >W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.

    W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się.
    Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów.

    Biggie


  • 7. Data: 2013-11-14 14:51:23
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: p...@g...com

    --W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero
    problemów. Biggie


    powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)

    http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicheru
    ngen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos
    -zurueck/9074256.html

    P.



  • 8. Data: 2013-11-14 19:57:54
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: "Biggie" <b...@w...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:313af9ad-c692-4a39-ac81-0cecae14e8fb@go
    oglegroups.com...

    >powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)

    >http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicher
    ungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-auto
    s-zurueck/9074256.html

    Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że ogłoszono
    akcję serwisową i wymiana będzie na koszt VW.
    A tu po polsku:
    http://biznes.onet.pl/26-milionow-samochodow-grupy-v
    olkswagen-do-poprawk,18491,5588197,1,news-detal
    pzdr
    Biggie




  • 9. Data: 2013-11-14 21:59:29
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 11/14/2013 08:35 AM, nom wrote:
    >
    > Użytkownik "Megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...
    >> Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
    >> wypowiem, bo
    >> auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.
    >
    > Jaki to silnik?
    2.0 CDI 140KM
    na gwarancji wynienili:
    - dwumasa (podobno jest w tym aucie)
    - pompa wysokiego ciśnienia (ciekło z niej paliwo)
    - rozrząd (pociekło palowo na rozrząd z pompy)
    - wtryski (wszystkie 4)

    I co z tego, że na gwarancji. Za kolejne 75kkm już gwarancji nie będzie.
    X3 z przebiegiem 230kkm nie ma takich problemów.


  • 10. Data: 2013-11-14 22:01:10
    Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 11/14/2013 02:27 PM, Biggie wrote:
    > Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:l60j7g$pmh$...@u...news.interia.pl...
    >
    >
    >> W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
    >> tanie.
    >
    > W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się.
    > Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów.
    >
    > Biggie

    DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem.
    W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry
    140km.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: