    From: Yakhub <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: automat vs. manual
    Date: Thu, 1 Feb 2018 09:14:46 +0100

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 08:52:39 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jestem odrobinę starej daty i pwenie dlatego co do zasady wrogiem
    > (powiedzmy słabym entuzjastom) automatów. Uważam, że zbyt daleko
    > posumięte ułatwienia powodują zanik umiejętności, a i kontrola nad
    > sprzętem (zakres) jest gorsza. Nie mniej fakty są takie, że poruszam
    > się praktycznie w 100% po miescie z czego przynajmniej 20% czasu w
    > korkach. Inny fakt jest taki, że nie jest dla mnie sprawą super istotna
    > aby motocykl miał pazur.
    >
    > Czy wobec powyższego jest racjonalne bronić się rękoma i nogami przed
    > automatem?

    Sama jazda na motocyklu jest w 90% przypadków nieracjonalna, więc pytanie
    jest głupie.

    Lubisz automat, stać cię - kupujesz moto z automatem i się cieszysz.

    Nie chcesz automatu, lubisz zmieniać biegi (ja na przykład lubię) -
    kupujesz manuala, i się cieszysz.

    W przypadku samochodów takie dyskusje mają jakieś minimum sensu.

    Natomiast motocykle to przede wszystkim zabawki. Mogą mieć czasami jakieś
    praktyczne zastosowanie (typu sporadyczne dojazdy do pracy, wypad po
    bułki), ale ludzie je kupują bo chcą i lubią.

    Dlatego też dyskusja "który jest lepszy" nadaje się co najwyżej na flejma.
    Jedni lubią pomarańcze, inni wolą córkę ogrodnika.

    --
    Yakhub