    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: autostrada szybciej
    Date: Sat, 25 Aug 2012 20:49:41 +0200
    <o...@l...mshome.net> <k0vhu7$2qv$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net> <k106p2$g89$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5033f6d0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5034fb8d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379516$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379d90$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50385c37$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <ji3c6lru9cw8$.1uskkw44m06kh.dlg@40tude.net>
    <5038a591$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <1u9qm3ba0z70b$.13us5rsttx20r$.dlg@40tude.net>
    <5038b2d0$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <qen9aajjrxgp$.e7sir364wz7l$.dlg@40tude.net>
    <5038bfcd$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 14:06:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
    > ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
    > A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.

    To ile proponujesz dla ciezarowki - 500 zl dziennie ?
    A i tak by chyba zabraklo, jakbysmy same prywatne autostrady mieli.

    Trzeba sobie jasno powiedziec - panstwo sciaga duzo z paliwa, i powinno z
    tego do autostrad doplacac. Oplaty autostradowe to tylko drobny dodatek.

    > Nowy Tomyśl - Świecko? Tak, ten sam co na reszcie A2.

    I od Poznania do Warszawy tez AW ma koncesje ?

    > Mylisz się. Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

    koncesji tak, ale szczegolowa umowa podpisana chyba duzo pozniej ?
    I czy nie pod lekkim pistoletem, w sensie - zgodzicie sie na to co chcemy,
    to dostaniecie pozwolenie na budowe, a jak nie, to jeszcze dlugo bedziemy
    te autostrade skreslac z planow ?

    > ????? Tych wybudowanych za prywatną kasę?

    Te by byly. Z bramkami. I nie wiem czy bys sie doczekal jakiejs
    elektroniki, czy skonczyl z przednia szyba w tranceiverach :-)

    > Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

    No ale widzisz ile ich sie udalo zbudowac, a na reszte pieniedzy zabraklo.

    > Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
    > Przecież to elementarna wiedza. To samo dotyczy podatków.

    Obawiam sie ze to taka wiedza z hasel wyborczych, a rzeczywistosc jest
    bardziej skomplikowana.

    > Ile kosztuje roczna w Austrii?

    77.80. Euro

    To oczywiscie dla nich drobna kwota.

    > Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
    > I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
    > kopnięto Pola.

    Oczywiscie wiesz ze w twojej ulubionej Austrii zadnych winiet na inne drogi
    nie ma, ale podatek od pojazdow jest, i trzeba 320 euro rocznie zaplacic ?

    > I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.

    Ale raz w roku na urlop to mozna i zaplacic na bramkach i poczekac na
    bramkach :-)
    Byle nie 40 minut co 50 km :-)

    J.