    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: autostrada szybciej
    Date: Sun, 26 Aug 2012 12:45:02 +0200
    <o...@l...mshome.net> <k0vhu7$2qv$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net> <k106p2$g89$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5033f6d0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...mshome.net>
    <5034fb8d$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379516$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50379d90$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <50385c37$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <ji3c6lru9cw8$.1uskkw44m06kh.dlg@40tude.net>
    <5038a591$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <1u9qm3ba0z70b$.13us5rsttx20r$.dlg@40tude.net>
    <5038b2d0$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <qen9aajjrxgp$.e7sir364wz7l$.dlg@40tude.net>
    <5038bfcd$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5039301b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 22:06:06 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Nie proponuję wcale winietek dla ciężarówek.

    Czyli co - bramki ? Z kolejkami ? :-)

    > Zgadza się, pisiory mało co w ogóle nie upierdzieliły tego tematu.

    W kazdym badz razie - ze "starymi" tak sie nie da.
    No i nie bardzo wiem czy z nowymi by sie dalo, skoro w koncesji jest
    zapisane "prawo pobierania oplat". No, jesli panstwo chce i hurtem placi,
    to koncesjonariusz bedzie zadowolony i tez chce, wiec prawo nie bedzie
    przeszkadzac :-)
    ... pod warunkiem ze panstwo chce zaplacic satysfakcjonujaca kwote.

    A tak swoja droga
    Tarnawa-Torzym 12km 3zl
    Torzym Trzciel 56km 11zl
    Trzciel-NT 16km 3zl
    NT - Buk 32km 9zl
    Buk Goluski 12km 3zl
    razem 129km 31zl

    Jest tu gdzies ta nowa, lepsza cena ustalona przez panstwo ?
    No i to ciagle jest 24gr/km, a nie 10 ..

    Jak to tam do tej pory bylo - pamietam ze trzy odcinki byly i bramki chyba
    w poprzek ?

    > Jaką znowu resztę?
    > Bo to co się opóźniło, to nie z braku kasy, tylko dupowatych wykonawców.

    Ale ile ich panstwo zrobilo w ostatnich latach? Zgorzelec-Legnica, AOW, ile
    A1/S1 to nie wiem - odliczajac te GTC, Konin-Warszawa, kawalek S3 zalicze.
    No i S-8 w przebudowie.
    A gdzie Wroclaw-Poznan ? Gdzie Wroclaw-Piotrkow ? A Poznan Koszalin,
    Gdansk, Szczecin ? sporo gotowki zabraklo, mimo ze prywatni pomogli.

    Oczywiscie to wszystko wzgledne - zabraklo, bo trzeba bylo na emerytow,
    lekarzy, gornikow ... a nie, gornikom chyba dawno nic nie "dali".

    > Tak twierdzą ci, co to lubią wysokie podatki, wysokie koszty i kupę
    > darmozjadów do pilnowania tych co mają płacić.

    To nadal sa hasla wyborcze. Musisz przedstawic "elastycznosc cenowa",
    wynikla z badan dla konkretnego przypadku.

    > Obstawiam, że ten w Polsce wrzucony w paliwo płacę w dużo wyższej kwocie.

    A w Austrii to paliwo tansze niz u nas ?

    > Po jakiego?
    > Żeby więcej spalić i dłużej (z powodu postojów na bramkach jechać), a do
    > tego płacić za tą przyjemność? Potrójny bezsens.

    niby bezsens, ale na urlop jedziesz, zrelaksuj sie :-)
    Jeden pojedzie 700km i wroci i bedzie sie cieszyl ze tanie winietki, drugi
    bedzie chcial 100km i bedzie narzekal ze drogie.

    A przeciez mozna te oplaty wliczyc w paliwo, albo w podatek drogowy :-)

    J.