  • 1. Data: 2014-01-17 18:13:44
    Temat: barierki energochłonne
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Dziś w mojej okolicy miało miejsce zdarzenie drogowe w którym Skoda na
    wylot została przebita barierką energochłonną.
    Czasem zastanawiam się na sensownością ich instalowania, tym bardziej że
    gdyby jej tam nie było to kierowca wpadłby na łąkę i w krzaki.
    Link do artykułu i zdjęć:
    http://www.zinfo.pl/artykuly/14215

    Nie jestem pewien, czy tak powinny zachowywać się bariery energochłonne.
    Niby energię pochłonęły, ale chyba nie do końca w planowany sposób.
    Piotrek Zgorzelec

  • 2. Data: 2014-01-17 18:17:47
    Temat: Re: barierki energochłonne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >
    > Nie jestem pewien, czy tak powinny zachowywać się bariery energochłonne.
    > Niby energię pochłonęły, ale chyba nie do końca w planowany sposób.

    Identycznie jak u Kubicy.
    Czyli to nie był przypadek, tylko wada barierek.
    Chyba, że ta też była częściowo zdemontowana.

  • 3. Data: 2014-01-17 18:28:58
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Na pewno nie była zdemontowana. Barierka właściwie zaczynała się może
    5-6m od tyłu auta. Jeszcze kilka metrów wcześniej jest małe skrzyżowanie
    i tam miała swój początek - z takim jakby ochraniaczem, który jednak
    słabo zdał egzamin.

  • 4. Data: 2014-01-17 18:33:46
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-17 18:13, gobo wrote:
> [...]
    >
    > Nie jestem pewien, czy tak powinny zachowywać się bariery energochłonne.
    > Niby energię pochłonęły, ale chyba nie do końca w planowany sposób.

    To tak jak z pasami. Znajdzie sie taki wypadek gdzie uwie srodkowy
    slupek a pas obetnie glowe. Jednak z tego nie wynika, ze nalezy
    zdemontowac pasy.

    --
    mk4

  • 5. Data: 2014-01-17 18:37:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 18:13, gobo pisze:
    > Nie jestem pewien, czy tak powinny zachowywać się bariery energochłonne.
    > Niby energię pochłonęły, ale chyba nie do końca w planowany sposób.
    > Piotrek Zgorzelec

    A czy Kubica nie zrobił czegoś podobnego z barierką?

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-01-17 18:51:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-01-17 18:28, gobo pisze:
> [...]
    > 5-6m od tyłu auta. Jeszcze kilka metrów wcześniej jest małe skrzyżowanie
    > i tam miała swój początek - z takim jakby ochraniaczem, który jednak

    Barierka zaczyna się więcej niż 5 m przed tym miejscem. I on się nie
    nabił na początek barierki, tylko przy uderzeniu rozdzieliły się
    segmenty barierki i nabił się na kolejny segment.

    http://goo.gl/maps/OTnKL

    MJ

  • 7. Data: 2014-01-17 19:09:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości

    >A czy Kubica nie zrobił czegoś podobnego z barierką?

    Zrobil, ale tam barierka byla wloska, rzekomo rozkrecona przez
    miejscowych itp.

    Zasadniczo to barierka powinna byc zlozona "na zakladke" tak aby takie
    cos nie mialo miejsca ... i ta jak widac jest tak zlozona, tylko ze
    kierowca zjechal w lewo i trafil "pod prad".

    Patrze na to ... i mam mieszane uczucia:
    - zdarzenie jest prawdopodobnie rzadkie, bo jakby bylo czeste, to
    chyba by cos z tymi barierkami zrobili,
    - na pierwszy rzut oka, to faktycznie nastawiali tam tych barierek bez
    potrzeby,
    - ale jak sie przyjrzec ... row jest, pole za nim obnizone ...
    samochod jak sie wykopyrtnie i na dach spadnie ... moze ta barierka
    naprawde czesciej ratuje zycie niz odbiera.

    Tu nie odebrala, tu tez nie - ale tu chyba barierki potrzebne:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/print/ulice,news,barierk
    a-przebila-toyote-na-wylot,33165.html

    tu tez dosc szczesliwie
    http://www.elnews.pl/index.php/artykul/pokaz/313

    A moze wystarczylo wolniej jechac ? :-)
    Czy sruby nieocynkowane i skorodowaly ?

    J.

  • 8. Data: 2014-01-17 19:28:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.01.2014 19:09, J.F pisze:

> [...]
    > cos nie mialo miejsca ... i ta jak widac jest tak zlozona, tylko ze
    > kierowca zjechal w lewo i trafil "pod prad".

    Te nowsze są z linek stalowych, według mnie o wiele lepsze rozwiązanie,
    bo takie cuda się nie zdadzą :)

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-01-17 20:19:36
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2014-01-17 19:28, anacron pisze:

    > Te nowsze są z linek stalowych, według mnie o wiele lepsze rozwiązanie,
    > bo takie cuda się nie zdadzą :)

    Na stalowe narzekają motocykliści, że niby dla nich bardziej
    niebezpieczne. No nie wiem, bo jak lecą po ziemi i trafią na słupki
    trzymające klasyczne bariery, to chyba to w żaden sposób im nie służy.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-01-17 20:24:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 17.01.2014 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Identycznie jak u Kubicy.
    > Czyli to nie był przypadek, tylko wada barierek.
    > Chyba, że ta też była częściowo zdemontowana.

    Zanim ktos przeczyta brednie tego goscia i w nie uwierzy niech przyjrzy
    sie w jaki sposob sa montowane barierki (na zakladke) i, ze samochod
    uderzyl w barierke z lewej strony gdzie owa zakladka zadzialala calkiem
    odwrotnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200