  • 11. Data: 2011-11-05 12:54:53
    Temat: Re: bez prawka
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-11-05 11:08, The_EaGle wrote:

    > A ja poproszę o podstawę prawną. Gdzie jest napisane że właściciel ma
    > obowiązek sprawdzać kto ma prawo jazdy a kto nie?

    Obstawiam, że nie masz obowiązku sprawdzać, a masz nie dawać. Jak to
    zrobić to twój problem.

    Shrek.

  • 12. Data: 2011-11-05 15:37:36
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-05 12:54, Shrek pisze:

    > Obstawiam, że nie masz obowiązku sprawdzać, a masz nie dawać. Jak to
    > zrobić to twój problem.

    A ja obstawiam że właściciela to kompletnie nie interesuje czy ten komu
    powierzył samochód ma PJ. Jedyny problem jaki widzę to AC bo nie będzie
    działać jak się okaże że delikwent nie posiada PJ.

    Każdy kto siada za kierownicę i prowadzi oraz jest dorosły odpowiada za
    siebie. Jak nie ma uprawnień do prowadzenia pojazdami a to robi to w
    razie wypadku tylko on ma zajebisty problem. Właściciel co najwyżej może
    się liczyć z nie otrzymaniem od ubezpieczyciela pieniędzy na naprawę
    auta ale żadne kroki prawne przeciwko niemu nie zostaną podjęte.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2011-11-05 16:00:08
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-11-05 15:37, The_EaGle wrote:

> [...]
    > działać jak się okaże że delikwent nie posiada PJ.
    >
    > Każdy kto siada za kierownicę i prowadzi oraz jest dorosły odpowiada za

    Nie chce mi się szukać, ale jest obowiązek zabezpieczenia samochodu,

    Shrek.

  • 14. Data: 2011-11-05 16:02:31
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > A ja obstawiam że właściciela to kompletnie nie interesuje czy ten komu
    > powierzył samochód ma PJ.

    a co postawiłeś? bo chyba przegrałeś:
    Art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd,
    który:
    (...)
    2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę niemającą
    wymaganych uprawnień,
    (...) podlega karze grzywny.

  • 15. Data: 2011-11-05 17:52:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-05 14:37:36 +0000, The_EaGle <t...@p...onet.pl> said:

    > A ja obstawiam że właściciela to kompletnie nie interesuje czy ten komu
    > powierzył samochód ma PJ.

    Powierzył samochód? Zgoda.
    Powierzył do kierowania? Nie ma zgody.

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-11-05 17:52:41
    Od: Bydlę <p...@g...com>

  • 17. Data: 2011-11-05 18:18:39
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Ty natomiast dostał byś prawdopodobnie mandat za umożliwienie prowadzenia
    > pojazdu osobie bez uprawnień (chyba 300zł)

    No to jest ciekawe. Zalozmy, ze jade do warsztatu samochodowego, czy mam prosic
    wszystkich, ktorzy sa tam i maja dostep do moich zostawionych kluczykow o
    pokazanie PJ czy tylko tego pierwszego, ktory wsiada, zeby wjechac autem na
    kanal? :)

  • 18. Data: 2011-11-05 18:27:02
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    prg w <news:4eb56ffa$0$8445$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > pokazanie PJ czy tylko tego pierwszego, ktory wsiada, zeby wjechac autem na

    A w tym warsztacie to powierzasz pojazd w celu aby /ktoś/ nim kierował po
    drogach publicznych, czy żeby /ktoś/ wykonał inne czynności niż kierowanie?

    --
    Tomasz Nycz

  • 19. Data: 2011-11-05 20:33:27
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    ciach

    > A w tym warsztacie to powierzasz pojazd w celu aby /ktoś/ nim kierował po
    > drogach publicznych, czy żeby /ktoś/ wykonał inne czynności niż kierowanie?

    To nie jest takie jednoznaczne jak się na pierwszy rzut oka wydaje.
    Często mechanicy robią objazd naprawianym samochodem celem testów a to
    już może odbywać się po drogach publicznych.

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

  • 20. Data: 2011-11-05 21:00:13
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    ToM w <news:j94324$868$1@inews.gazeta.pl>:

    > ciach
    > To nie jest takie jednoznaczne jak się na pierwszy rzut oka wydaje.

    Owszem jest bardzo jednoznaczne.

    > Często mechanicy robią objazd naprawianym samochodem celem testów a to
    > już może odbywać się po drogach publicznych.

    Dyskutujemy o *świadomym* powierzeniu co konkretnych celów, Ty powierzyłeś X
    do naprawy, i to ten X odpowiada za powierzenie powierzonego mu pojazdu...

    --
    Tomasz Nycz