  • Data: 2011-01-24 12:43:33
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-24 13:13, AZ pisze:

    > Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.

    A może dlatego że to obniża jej trwałość?

    > Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
    > wplywu na zywotnosc.

    Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
    na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
    skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
    używasz sprzęgła.

    Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
    wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.

    > Jakies zrodlo?

    Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
    tak jest?

    > No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    > zamknieciu gazu czy daniu w palnik...

    > To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?

    Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
    rozłączne służy do :
    - przekazywania momentu obrotowego
    - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego

    Pozdrawiam
    Rafał