  • 1. Data: 2015-07-22 18:46:54
    Temat: bezpieczeniej na autostradach
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W weekend spotkałem strażak który pracuje w jednostce przy A4 w Tarnowie.
    Prace rozpoczął jakieś 10 lat temu.
    I pamięta że w drugim tygodniu pracy jechał do wypadku gdzie 4 osoby były na miejscu.
    Ale wtedy do dyspozycji była tylko droga krajowa.
    Teraz od kiedy jest autostrada już takie tragiczne wypadki się nie zdarzają.
    Ilość zdarzeń może nie jest mniejsza (zasypiający kierowcy tirów prostujący bariery)
    ale od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być w wypadku gdzie cała rodziny idą na
    tamten świat.

  • 2. Data: 2015-07-22 18:47:56
    Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
    Od: Bolko <s...@g...com>

    to takie info dla tych co chcą zaoszczędzić pare złotych na autostradzie
    przy wyjeżdzie na wakacje

  • 3. Data: 2015-07-22 19:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >prostujący bariery) ale od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być
    >w wypadku gdzie cała rodziny idą na tamten świat.

    raport wypadkow z 2003: DK4zA4 zabitych 109, w calym kraju 5640
    raport z 2014: DK4 10, A4 33, w kraju 3202
    raport z 2013: DK4 30, A4 18, w kraju 3357

    W ktorym roku otwarli ten tarnowski odcinek ?

    Autostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba ze
    ten ogolny spadek to na skutek autostrad wlasnie, ktorych sporo
    przybylo :-)

    Z drugiej strony ... poza autostradami coraz trudniej niebezpieczna
    predkosc rozwinac :-(

    Z tym, ze przy tej ilosci, to moze byc fluktuacja zwykla.

    J.

  • 4. Data: 2015-07-22 19:29:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-22 o 18:46, Bolko pisze:
> [...]
    bariery) ale od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być w wypadku gdzie cała

    bo jednak te autostrady bezpieczniejsze są - mimo wyższej prędkości
    rzadko trafia się zderzenie czołowe, uciekając na pobocze lądujesz na
    barierze albo w rowie a nie na drzewie...
    a w Niemczech? w moim odczuciu autostrada gorszej jakości niż u nas, o
    zakręcie za mocno nie ostrzegają, ograniczenia na nim nie ma, choć
    bezpieczna prędkość to raczej koło 140km/h... dużo więcej tam wypadków
    niż u nas? :)

    Łukasz

  • 5. Data: 2015-07-22 19:35:28
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-22 o 19:06, J.F. pisze:

    > Autostrady sa bezpieczne, ale znow nie az tak bardzo ... no chyba ze ten
    > ogolny spadek to na skutek autostrad wlasnie, ktorych sporo przybylo :-)

    1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.
    2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4
    jest do dupy, to widać. do tego dokładają sie popierdoleni "kierofcy"
    którzy myslą, ze są sami na drodze.

    unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok.
    jakoś inne A w PL nie działają tak frustrująco na użytkowników...

    @

  • 6. Data: 2015-07-22 19:50:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Wednesday, July 22, 2015, 7:35:28 PM, you wrote:

    > 1. nieporozumieniem jest nazywanie A4 autostradą.

    Którego fragmentu?

    > 2. zmuszony byłem skorzystać 2 tygodnie temu z tego tworu. to, ze A4
    > jest do dupy, to widać. do tego dokładają sie popierdoleni "kierofcy"
    > którzy myslą, ze są sami na drodze.

    Z Tobą na czele? :P

    > unikam korzystania z A4 jak zarazy... na psa urok.
    > jakoś inne A w PL nie działają tak frustrująco na użytkowników...

    Desperujesz, Arturze. Nie jest tak źle. Polscy kierowcy jeżdżą coraz
    lepiej, i coraz lepiej radzą sobie na autostradach. Choć nadal masakra
    jest w tych miejscach, gdzie ruch lokalny wbija się na autostradę -
    jazda środkowym pasem, zmiana pasów bez kierunkowskazu i przy
    ,,miejskich" odległościach, nie uwzględniając znacznie większych różnić
    prędkości. No i zmora przyspawanych do lewego pasa, jadących poniżej
    prędkości dopuszczalnej i za żadne skarby nie potrafiących zapamiętać,
    że nie są sami na drodze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-07-22 21:55:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-22 18:46, Bolko wrote:
    > od kiedy jest A4 nie pamięta żeby musiał być w wypadku gdzie cała rodziny idą na
    tamten świat.

    Własnie sie przejechalem jak co roku w te i wewte A1 i:

    a) tiry wyprzedzają się bo jeden ma Vmax większy o 0.1km/h. Korek,
    nerwowość, wystarczy jakiś tepy dres w beemce migający swiatłami i
    ludzie przed nim głupieją zmieniając pasy na oślep. Kto nazywa drogę z
    dwoma pasami w jedną stronę autostradą?

    b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka. Przede mną o mało tir
    nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego
    kierownika kampera o milimetry. Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie
    co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.

    c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
    migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując
    wcześniej masę nerwowych akcji u innych.

    d) slalomy po pasach żeby być 0.1sek wczesniej w gęstym ruchu bo to +10
    do długości (nie samochodu).

    e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimi
    przestrzega ograniczeń prędkości (zapewne myśla "to po co kutas
    wyprzedzał?"). Mam CB więc zdziwienie często sie krystalizuje w formie
    rzucania kurwami.

    Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami.
    Brak kultury, bezmyslnośc, debilizm, chamstwo. Sytuacji które mogły się
    skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane widzieć
    to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie
    jest. Nawet jesli jest mniej wypadków.

  • 8. Data: 2015-07-22 22:41:41
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

> [...]
    > skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane widzieć
    > to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie

    Ja jeżdżę kilka razy w roku A2, tania nie jest to i ruch niezbyt duży,
    więc w miarę spokojnie się jedzie. Najgorszy jest odcinek Stryków -
    W-Wa, następuje wtedy zagęszczenie zapierdalaczy z pierwszą literą W na
    rejestracji. Dla nich 140 na liczniku to za mało i siadają na zderzaku.

    Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to
    irytujące jak chcesz spokojnie wyprzedzić wolniejszy sznurek samochodów
    z prawego pasa, a jakiś chuj cię pogania. W Niemczech za coś takiego
    kary są surowe, u nas te wieśniaki są bezkarne. Co jak co ale na
    autostradzie odcinkowy pomiar prędkości to wg mnie bardzo dobry pomysł.
    140+-10 km/h w zupełności wystarczy. Powyżej w dużym ruchu to już jest
    jazda po bandzie.

    BTW właśnie sobie podliczyłem opłaty jakie w ciągu 5 lat jeżdżąc
    prywatnie wydałem na A2: 1830 zł średnio ~360zł na rok. Chyba bym wolał
    zapłacić jakąś roczną winietę 400zł i jeździć no-limit. No ale mieszkam
    w Polsce, tu nie może być tanio ;)

    --
    spider

  • 9. Data: 2015-07-22 22:44:10
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie jest.

    IMHO wszystko to utemperowane zostanie w momencie, gdy będzie więcej kamer w
    samochodach, a autorom "filmów drogi" będzie się chciało od czasu do czasu
    pofatygować na komisariat złożyć zeznanie i nie będą wyzywać ich od
    kapusiów.

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 10. Data: 2015-07-23 05:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
    > migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując
    > wcześniej masę nerwowych akcji u innych.

    Prawda? A potem zdziwienie, ze nie wyhamował i korek na 20km...
    Zawsze sie zastanawiam czy to tylko niekompetencja czy po prostu chamstwo i
    głupota.

    Tak czy siak - tym by sie policja mogła zając zamiast pierdołami typu
    suszenie w krzakach...