    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bezpieczniki
    Date: Thu, 24 May 2018 21:40:54 +0200

    On 5/24/2018 9:16 PM, Zbych wrote:
    > Czego oczekujesz od bezpiecznika? Ochrony przeciwporażeniowej czy
    > przeciwpożarówej? Bo ja raczej tej drugiej.

    W przypadku jednego bezpiecznika na właściwym drucie mamy obie.

    > Czy jak masz jeden bezpiecznik i wkładając wtyczkę do gniazdka
    > wylosujesz, że bezpiecznik jest na linii N, to czujesz się lepiej?

    Nie, bo tam jest jeszcze PE albo obudowa nieprzewodzaca. A tu w wątku
    wystepuje "maszyna". Zakładam że maszyna plastikowa nie jest. Jeśli ma
    wywalić jakiś bezpiecznik czułbym się bezpieczniej jak by było to ten na
    L. Brytyjczycy jednak mają rację że ich wtyczki sa najlepsze.

    > Dodatkowo jak masz urządzenie w I klasie izolacji i masz zwarcie do
    > obudowy, to wywali ci ten bezpiecznik co trzeba.

    A jak nie mam zwarcia do obudowy? Hipotetycznie Pan Kazik w berecie
    przychodzi, maszyna nie działa i wkłada lapę do środka. Pan Kazik
    zapewne zostanie pouczony przez ewolucję co nalezy robić najsamprzód,
    ale przepisy mają chronić równiez przed tumanami.