  • 31. Data: 2013-12-04 23:52:15
    Temat: Re: bezprzewodowy przesył obrazu... z wody
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-04 19:41, Mirek pisze:

    > To jest dobry trop - są np. gotowe urządzenia do przesyłu _analogowego_
    > TV z kabiny windy: nadajnik pod spodem kabiny a odbiornik na dole szybu.
    > Tam jest zdaje się zwykły LED czerwony, W wodzie może się lepiej
    > spisywać kolor żółty lub niebieski... to zależy jaka woda i jak głęboko.
    Dokładnie to mocno zależy jaka woda:
    http://www.marinebiology.org/images/electrospectrumi
    nwater.jpg
    Raczej niebieski lub zielony w czystych i średnio czystych wodach
    słonych, a czerwony w ciepłych wodach słodkich, mocno zagęszczonych
    florą i fauną (która korzystając głównie z zielonego fragmentu pasma -
    skutecznie go pochłania, dlatego zostaje słaby czerwony)

    > BTW: mogę sie odezwać na priv?

    Proszę bardzo

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2013-12-04 23:58:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-04 01:01, sundayman pisze:
    > Jiang and Georgakopoulos conducted a study of the EM wave propagation in
    > fresh water for frequencies between 23 kHz and 1 GHz.
    Ja również testowałem - komórka pół metra pod wodą przestaje odbierać
    połączenia :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2013-12-05 02:21:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Mała. Woda bardzo silnie tłumi fale EM, im wyższa częstotliwość tym
    > silniej (i im głębiej, tym silniej). Im mniejsza częstotliwość nośnej,
    > tym mniej tłumi, ale też mniejsze pasmo. Ciężko będzie...

    Z dobrą kompresją można sporo ugrać.
    Jakiś światło-link do boi na powierzchni (albo i kabelek, jeśli woda
    spokojna), a stamtad już normalnie radiem do bazy.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 34. Data: 2013-12-05 02:24:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli obraz może być (prawie) nieruchomy, to może SSTV? Mieści się w
    > paśmie akustycznym, więc nośna może być bardzo niska. Ale wtedy będzie
    > kłopot z długością anteny.

    Ramowa, nie musi być duża.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 35. Data: 2013-12-05 02:25:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > ale też dlatego, że taki tekst mogę wkleić do maila
    > zawierającego najlepszy zestaw wirusów prosto od NSA;)
    >
    > A da się to w avascie odklikać.

    Zdaje mi się, ze nawet ESET ma taką opcję... :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 36. Data: 2013-12-05 02:26:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użyj ultradźwięków do transmisji z kamery do boi na powierzchni. A z boi
    > dalej to już wiesz :)

    Rypkom będzie przeszkadzać przy p(...disconnected) :))
    (ort celowy) :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 37. Data: 2013-12-05 02:34:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytałem, ciekawe, ale uzyskali komunikację na odległość 15cm, a mnie
    > bardziej chodziło o metry...

    Może dwie IRDY? Odpowiednio wzmocnić diody nadawcze i może na te 10 metrów
    poleci?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 38. Data: 2013-12-05 09:24:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > To może od razu nadajnik ultradźwiękowy i mikrofon?
    > Nie proponowałem tego wcześniej, bo małe pasmo, ale
    > skoro już się ograniczamy.

    Takie skojarzenie.
    Pasmo w telefonii analogowej jest obcięte chyba do coś koło 3kHz.
    Pierwszy modem miałem 2400 co nie budzi żadnych wątpliwości.
    Potem gdzieś wyczytałem, że teoretyczna granica szybkości przesyłu danych
    takim pasmem jest 32k.
    A za jakiś czas (jeśli mnie pamięć nie zwodzi) miałem modem 128k który
    wyraźnie ignorował tę teoretyczną granicę.

    Skoro przez łącze o paśmie 3k można przesłać 128k to jakie jest pasmo łącza
    ultradźwiękowego i ile można nim przesłać?
    P.G.

  • 39. Data: 2013-12-05 09:47:26
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Skoro przez łącze o paśmie 3k można przesłać 128k to jakie jest pasmo łącza
    > ultradźwiękowego i ile można nim przesłać?

    Pan Shannon się kłania.
    Przy nieskończonej mocy można przesyłać dowolnie szybko ;)

  • 40. Data: 2013-12-05 09:50:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, December 5, 2013, 9:24:20 AM, you wrote:

> [...]
    > A za jakiś czas (jeśli mnie pamięć nie zwodzi) miałem modem 128k który
    > wyraźnie ignorował tę teoretyczną granicę.

    Chyba jednak zawiodła Cię pamięć. 56k to było max a i to tylko i
    wyłącznie w miejscach, gdzie na samym początku w centrali było
    przetwarzanie A/D

    > Skoro przez łącze o paśmie 3k można przesłać 128k to jakie jest
    > pasmo łącza ultradźwiękowego i ile można nim przesłać?

    Do przesłania zrozumiałej mowy wystarcza 9600bps. Z obrazem już nie
    jest tak różowo, bo zależy od rozdzielczości i częstotliwości
    odświeżania.

    --
    Best regards,
    RoMan