    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bf214
    Date: Wed, 9 Oct 2019 18:57:46 +0200

    Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Dnia Wed, 9 Oct 2019 12:17:08 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> napisal:

    >To byl transzystor który z biedą na 100-200 MHz działał, a najwięcej
    >to był używany w w odbiornikach na średnie i długie fale typu Iza.

    Gdzie te 100MHz bardzo potrzebne :)

    Hm, co uzywali w glowicach TV ? Tam juz grube setki MHz byly.

    >Zupełnie nie wiem po co mu była ta 4 końcówka (btw BF181 tezk chyba
    >je miał).

    Jedna koncowka to byla obudowa, a druga kolektor.

    Wiec w srodku musial byc krzem do innego kawalka metalu niz obudowa
    przymocowany.

    >Pewnie chodzi o to że najpierw do półprzewodnika słabo
    >domieszkowanego n
    >dmieszkujemy troche p a potem jeszcze wiecej n. Koncentracja
    >domieszek
    >może być bardzo mała, więc jest tu pole do kompensacji jednego
    >domieszkowania drugim.

    No tak sie to robilo, nie podoba mi sie, ale widac dzialalo.
    Tylko MESA polega na wytrawieniu zbednych obszarow ...

    >Pojemnosc złącza jest chyba większa niż pojemnosć doprowadzen

    Pisze o polaczeniu drutu bondungu do krzemu - gdzies to trzeba
    przylaczyc, pod spodem jest krzem bazy, pod nim krzem kolektora ...

    sistor#Mesa_transistor

    >chyba tak, po prostu sie nanosi to co ma być.

    Ale czy to powoduje, ze wytrawianie jak w MESA juz nie potrzebne ?

    >epitaksja jest chyba szybsza, lepsza i wygodniejsza

    Mi chodzi o to usuwanie zbednych obszarow ... w epitaksji ich nie ma ?

    J.