eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › bmw dakar i zmiana przełożeń
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2010-03-25 18:04:55
    Temat: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam

    Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
    asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
    po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 2. Data: 2010-03-25 19:01:52
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-03-25 19:04, Piotr Rezmer pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
    > asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
    > po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?
    >
    chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej
    odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich
    biegach będzie mocniejszy/słabszy.
    To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.

    --
    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem


  • 3. Data: 2010-03-25 19:12:42
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Monster pisze:

    > chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej
    > odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich
    > biegach będzie mocniejszy/słabszy.
    > To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.

    Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście
    np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne
    dodanie ząbka na tylnej tarczy.
    Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie
    zmienię.


    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 4. Data: 2010-03-25 19:36:09
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Piotr Rezmer pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
    > asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
    > po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?

    To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
    Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.

    Musisz znalezc przelozenia fabryczne i policzyc zmiane w %.

    KJ


  • 5. Data: 2010-03-25 19:55:25
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-03-25 20:12, Piotr Rezmer pisze:

    > Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście
    > np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne
    > dodanie ząbka na tylnej tarczy.
    > Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie
    > zmienię.
    Zmieniałem w Dukacie tylną zębatkę na +2 zęby,zmiana była o jakieś 15%


    --
    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem


  • 6. Data: 2010-03-25 21:43:45
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>


    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał
    >
    > Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście np. z
    > 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie ząbka
    > na tylnej tarczy.
    >
    >
    Zmiana o jeden zab na malej zebatce odpowiada w przyblizeniu zmianie o
    trzy na duzej. Jak dodasz jeden na malej - to tak jak bys odjal trzy na duzej.
    Czyli efekt ktory chcesz uzyskac mozesz miec zmniejszajac ilosc zebow
    duzej o dwa - bez zmiany malej. To chyba latwiej?
    Pozdr

    --
    Hinek
    F650 K750 i inne..


  • 7. Data: 2010-03-25 21:46:45
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>


    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał
    >
    > To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
    > Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.
    >
    >
    To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
    Pozdr

    --
    Hinek
    F650 K750 i inne..


  • 8. Data: 2010-03-25 22:48:50
    Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Hinek pisze:

    > To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]

    fakt.

    KJ

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: