  • 1. Data: 2011-05-19 10:45:47
    Temat: cd. Telefon pod TT7 i UMP - lagi gps na HTC z WM
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey

    Kontynuując temat komórki do tomtom navigator 7 chciałbym zadać pytanie
    użytkownikom HTC z WM czy faktycznie problem lagów podczas nawigowania
    występuje i jest uciążliwy? Skłaniałem się do zakupu tej marki, ale
    zaczynam mieć wątpliwości.

    Rozmawiałem z właścicielami HTC i jeden z nich, który korzysta z
    kolejnej już komórki tej firmy, twierdzi że im nowszy model tym problem
    lagów większy. On nie zmienia firmy i systemu, bo gps nie jest u niego
    priorytetem, lecz inne specjalistyczne oprogramowanie.

    W sieci znalazłem trochę opisów tego problemu, ale niewiele one mi dały.
    Typowa odpowiedź na forach fanbojskich HTC, zawiera stwierdzenie że
    sprzęt jest super, a zgłaszający problem ma pewnie piracki soft i to on
    jest sobie winien.
    Na innych forach albo brak rozwiązań, albo przekierowania na fora
    fanbojskie, gdzie dyskusje wyglądają właśnie jw.

    Macie jakieś doświadczenia i sugestie co do tego problemu? Albo może
    znacie lepsze źródła informacji w sieci, od tych które mi się udało znaleźć?

    BTW tylko albo fanboje HTC, albo admini mi go polecali. Zwykli
    użytkownicy albo byli zmuszeni przez firmy do ich używania, albo
    żałowali wyboru, albo byli zadowoleni ze zmiany na inną markę (co
    ciekawe najczęściej stawali się szczęśliwymi użytkownikami tej, której
    nazwy nie odważę się tu wymienić) i większość z nich mi go odradzała.
    Czy naprawdę na dłuższą metę HTC i WM sprawiają takie duże problemy dla
    przeciętnego użytkownika, który korzysta intensywnie z telefonu?

    Adam Czajka

  • 2. Data: 2011-05-19 10:57:57
    Temat: Re: cd. Telefon pod TT7 i UMP - lagi gps na HTC z WM
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 May 2011 12:45:47 +0200, Adam Czajka napisał(a):

> [...]
    > użytkownikom HTC z WM czy faktycznie problem lagów podczas nawigowania
    > występuje i jest uciążliwy? Skłaniałem się do zakupu tej marki, ale

    Zdefiniuj "lagów"
    Jeżeli masz na myśli opóźnienia w podawaniu informacji TT to rzadko zależą
    one od systemu. Tzn cały WM potrafił się na 3-4 sekundy zamrozić jak czekał
    na transmisję danych, np. odświeżenie pogody w Sense.
    Natomiast pozostałe opóźnienia wynikają ze słabego odbioru GPS, szczególnie
    w miastach, między wysokimi kamienicami. Zamontuj zewnętrzną antenę GPS
    albo naucz się reagować na komunikaty "za 50 metrów skręt w lewo" zamiast
    "skręt w lewo teraz". To drugie jest zresztą ogólnie bardzo mądrym
    podejściem, bo daje czas na rozsądne zachowanie się na jezdni, np.
    ustawienie się na odpowiednim pasie lub sprawdzenie czy znaki pozwalają na
    skręt w tym miejscu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-05-19 11:36:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/05/2011 11:45 AM, Adam Czajka wrote:
> [...]
    > Czy naprawdę na dłuższą metę HTC i WM sprawiają takie duże problemy dla
    > przeciętnego użytkownika, który korzysta intensywnie z telefonu?

    W moim przypadku lagi zdarzaja sie rzadko. Windows Mobile 6.1 na Eten M800.
    Natomiast na HTC HD2 w ogole sie nie udalo uruchomic. Tzn. dziala dopoki
    ekran jest wlaczony i aplikacja nie jest zminimalizowana, w tle. A ja
    potrzebuje jechac tylko na sluch, znaczy, telefon w plecaku lub kieszeni
    tylnej, bo korzystam podczas jazdy rowerem. Inna sprawa ze kazdy inny
    sofware (legalny) ma podobne problemy z utrzymaniem sygnalu GPS.
    TT7 wersja piracka. (Zainstalowana byla tylko do testow) :)
    Przeszukalem caly internet ponad rok temu, polsko i obcojezyczny i nie
    znalazlem rozwiazania na HTC.
    Tak ze, wg. moich doswiadczen, to nie wina windowsa.

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org