    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co się psuje w zasilaczach ATX
    Date: Fri, 01 Jan 2010 18:36:08 +0100

    identifikator: 20040501 wrote:

    > witam! aktualnie "na stanie" mam 4 kilkuletnie zasilacze które wykazują
    > ten sam objaw, jakby nie starczało im mocy przy uruchomieniu kompa co
    > objawia się restartowaniem dysków twardych... zaglądałem do środka,
    > kondensatory są OK, co to za dziwna usterka, że wszystkie na nią chorują?
    > dwa z nich to FEELe... czyli niby porządne...

    od kiedy modecomy to 'porzadne' zasilacze? o_O
    sprawdz czy napiecia nie ida w GORE przy starcie...
    mam caly stos zasilaczy kupowanych za grosze od serwisow - na czesci.
    same zasilacze czesto wygladaja na calkiem ok , nawet sie uruchamiaja i daja
    napiecia ok... jednak z jakiegos powodu serwisy je wyrzucaja dalej niz
    patrza ;) marki takowych - glownie tracer i modecom. rzadko codegen, ale te
    zwykle sa martwe.

    jako ze zal rozbierac cos co niby 'dziala'
    postanowilem sprawdzic (chociaz mniej wiecej teorie i praktyke juz
    rozpracowalem bo z jednym serwisem troche wspolpracowalem ) dlaczego nikt
    tych zasilaczy nie chce :
    ostatnio 'testowalem' tracera 'hell fire silent' czyli taki niby 'lepszy'
    450W w ktorym dla pewnosci wymienilem wszystkie kondensatory i postanowilem
    wlozyc go do stosunkowo slabego komputera (athlon 1600mhz bez napedow i
    tylko z dyskiem 2.5 laptopowym 500mA)

    system chodzil ~miesiaca ok, napiecia wygladaly dosc stabilnie , chociaz pod
    obciazeniem widac bylo ze 5V lekko idzie w gore (5.01 -5.05V - niby
    calkowicie 'w normie')

    po okolo miesiacu zwarcia dostal kondensator na 12V.

    5V poszlo w gore na tyle ze spalilo - plyte glowna, dysk, karte graficzna ,
    karte sieciowa :)

    ku przestrodze fotka :
    http://83.18.229.190/mycelium/tracer_sucks/dscn2957.
    jpg

    z doniesien z zaprzyjaznionego serwisu wiem ze tego typu historie to norma,
    wystarczy zdjac obudowe, zobaczyc naklejke 'znanej' firmy i juz mozna
    klienta przygotowac na smutna nowine...

    prawdopodobnie zasilki te dalo by sie jakos przerobic zeby nie mialy takiego
    efektu - ich konstrukcja wyglada na 'standardowa' , prawdopodobnie maja zle
    zaprojektowane sprzezenie zwrotne, albo lipne indukcyjnosci w filtrach, moze
    cos 'dzwoni' przy przelaczaniu...
    na pewno nie wystarczy zmienic tylko kondensatorow...