    From: XJL <X...@w...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.internet.polip
    Subject: Re: [cross] Walka prawna z atakami DDoS
    Date: Mon, 15 Sep 2014 08:21:21 +0200

    W dniu 14.09.2014 o 18:39, Marcin Kocur pisze:
    > A kolejnym krokiem z Twojej strony powinno być ukrycie IP jednego
    > użytkownika przed drugim.

    Nie prezentuje nigdzie tego adresu IP, ale czesc graczy naiwnie
    przepisuje linki do jego wyciągania, przesyłane im przez inne osoby. Nie
    da się ich już kliknąć, trzeba przepisać i powiedzmy że nie przejmuje
    się użytkownikami którzy to robią.

    Swojego adresu IP nie ukryje i to koszty które ponoszę na walkę z takimi
    ddosami są dla mnie najważniejsze. Poza tym, z miesiąca na miesiąc widzę
    wzrost dostępności tych usług w internecie.

    > Natomiast jeśli bardzo chcesz, to możesz jeździć na przesłuchania do
    > prokuratury nawet parę lat po zakończeniu pracy w tej firmie czy
    > obszarze.

    To moja własna dzialalność, w branży, w której mam nadzieję będe
    pracował całe życie. Za dużo włozyłem pracy w swój produkt aby teraz
    zwijać interes przez takie akcje, lub żeby rzucać garściami pięniędzy w
    grubsze łączą i lepsze zabezpieczenia. Walka prawna to konieczność, ale
    nieunikniona.

    Kiedyś typowy atak DDoS unieruchamiał moje serwery na czas trwania
    ataku, obecnie zainwestowałem w serwery w OVH, które mają dość sprytny
    firewall blokujący ataki z automatu - niestety w momencie jego włączania
    większość uzytkowników jest rozłączana.