  • 11. Data: 2012-12-31 14:16:42
    Temat: Re: czy da sie zeskanowac bakterie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Weź sobie oblicz z ilu atomów składa się bakteria :)

    On chce zeskanować, a dopiero potem spokojnie policzyć na skanie.
    Przecież te elektrony tak zapierniczają, że inaczej trudno się ich
    doliczyć.

    Jarek

    --
    Bez mikroskopu widzę atomy
    Nawet elektron co mknie jak szalony

  • 12. Data: 2012-12-31 14:32:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-12-31 12:25, walker wrote:
    > Czy ktos spotkal urzadzenie elektroniczne ktore umozliwia zeskanowanie
    > najprostszej bakterii atom po atomie? lacznie z elektronami?

    Najbliżej tego celu jest to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skaningowy_mikroskop_tu
    nelowy

    Myślę że przy odpowiedniej motywacji wykonalne w "garażu".

    Niestety na pierwszy rzut oka masz dwa duże problemy:

    a) bakteria się rusza

    b) elektrony to nie są twarde kulki i też nie chcą siedzieć w miejscu

  • 13. Data: 2012-12-31 14:40:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-31 13:40, walker pisze:

    > czytalem gdzies ze bakterie symulowal IBM w swoich superkomputerach,
    > jakies kilka ms zycia bakterii, wiec musial jakos je zeskanowac

    Komputery symulują też procesy we wnętrzu Ziemi czy w atmosferze.
    Sądzisz, że do tego też było potrzebne zeskanowanie Ziemi?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-12-31 14:45:15
    Od: RR <m...@w...pl>

    > a) bakteria się rusza

    To może skanować martwą? ;)

    --
    rry

  • 15. Data: 2012-12-31 14:59:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Komputery symulują też procesy we wnętrzu Ziemi czy w atmosferze.
    > Sądzisz, że do tego też było potrzebne zeskanowanie Ziemi?

    A nie? Jest przyjęty model budowy, i w jego oparciu robi się symulacje.
    Tyle że są to duże struktury, pojedyncze atomy nie mają w nich żadnego
    znaczenia. A w bakterii organelle działaja na poziomie molekularnym.

    Jarek

    --
    No więc zarazki wciąż rosły, wpierw były jak turkucie,
    Potem ogromne jak myszy latały po instytucie,

  • 16. Data: 2012-12-31 15:26:44
    Temat: [OT] Re: czy da sie zeskanowac bakterie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-12-31 14:45, RR wrote:
    > To może skanować martwą? ;)

    Hmm to ciekawa sprawa, czym się rózni bateria martwa od żywej. Pewno
    innym składem chemicznym i innym stanem białek, więc nici z porównania z
    żywą :(

    Swoją drogą w pewnym starym Młodym Techniku był artykuł o wizualizacji
    bakteri ultradzwiękami.

  • 17. Data: 2012-12-31 15:36:22
    Od: BolekW <B...@w...to.konfident>

    > Komputery symulują też procesy we wnętrzu Ziemi czy w atmosferze.
    > Sądzisz, że do tego też było potrzebne zeskanowanie Ziemi?

    A ja tak sie zastanawiam czy komputery przypadkiem nie symuluja kursow
    walut i gospodarki ogolnoswiatowej ?

  • 18. Data: 2012-12-31 15:54:59
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 31-12-2012 14:45, RR pisze:

    > To może skanować martwą? ;)

    E tam, przekłuć szpilką i przytrzymać :P

  • 19. Data: 2012-12-31 16:41:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szod,

    > E tam, przekłuć szpilką i przytrzymać :P

    Tylko najpierw owinąć taśmą klejącą, zeby sie nie rozpękła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2012-12-31 16:56:10
    Od: walker <m...@g...com>

    On 12/31/2012 02:32 PM, Sebastian Biały wrote:
    > a) bakteria się rusza

    ja bym ja zamrozil do temperatury zera bewzglednego

    > b) elektrony to nie są twarde kulki i też nie chcą siedzieć w miejscu

    ale IBM musial to jakos zrobic, wiec na pewno jakos sie da odczytac