eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingczy niskopoziomowe programowanie jest ciekawe a wysokopoziomowe nudne? › Re: czy niskopoziomowe programowanie jest ciekawe a wysokopoziomowe nudne?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 11 Sep 2019 01:25:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: czy niskopoziomowe programowanie jest ciekawe a wysokopoziomowe nudne?
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2019 09:42:51 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]

    > C++ mogłoby być całkiem porównywalne. Do tego aplikacja napisana w C++ i QT
    (podobno)
    > kompiluje się na wiele systemów. Dodatkową zaletą aplikacji napisanych w
    > C++ jest fakt, że nie można odzyskać kodu źródłowego z kodu binarnego, ani
    > klientowi nie trzeba udostępniać kodu źródłowego. Są jeszcze języki w pełni
    > interpretowane, świetnie pełnią rolę spoiwa. Od zawsze interpretowane języki
    > powłoki pełniły rolę scalania innych aplikacji, potem to nie wystarczało,
    > powstały PHP, Pythony i reszta. Języki-kleje, poza scalaniem zyskiwały
    specjalizacje, PHP do weba, Pytnon do science i AI. Zwykle pisanie całej
    > aplikacji w jednym języku jest chybionym pomysłem, ale dla zatwardziałych
    > powstały 'środowiska generujące kod' i aplikację webową można w zbudować w
    > Javie, a efektywnie zbudować GUI można w C++ - więc, wspierając się odpowiednimi
    > narzędziami, czasami można nie wychodzić poza swój ulubiony język programowania.

    powiedziec czy ogolnie moje wrazenie czy tez teza jest ogolnei poprawne czy tez
    raczej ogolnie bledne?

    niskopoziomowe/oldschoolowe nie jest ingherentnie bardziej ciekawe, czego tez nie
    umiem ocenic... ogolnie wydaje mi sie ze tak ale nie ejstem w stanie powiedziec "na
    ile" i co z tym faktem poczac)

    > Może za jakiś czas jedynym zawodem na świecie będzie programowanie, ale nie
    > wiem czy wysoko, czy nisko poziomowe.

    pytanie ile ja wlasciwie mam lat bo jakos zapominam ale wychodzi na to ze mam okolo
    40 i jest to pewnie prawda ale jakby nie do konca bo pewne rzeczy w zyciou nadal mnie
    troche interesuja... nawet jakby jest pewnee odczucie ze interesuja mnie parwie tak
    jakbym mial 19 lat (moze zludne) np podlewanie roslin doniczkowych ;c (mrugam ale
    jakis sie tymi rozliwnami nieco zainteresowalem) albo esport wlasnie (i kibicowanie
    G2 w lolu) wiecz czemu programowanie mi tak zbrzydlo...?

    > Nie wiem czemu Tobie zbrzydło, mi przeszkadza to że zbyt doświadczony się
    > zrobiłem, jak temu co by oceanu nie przepłynął.

    trzyma tak dlugo (mimoz e samo kodowanie jak juz sie zmusze idzie mi nieporownanie
    lepiej niz kiedys)

    > I to u mnie akurat też jest problemem, niechętnie używam rozwiązań na
    > krawędzi, dłużej czekam na efekty, wiem jak wiele może się nie udać i
    > że znowu kupa ciężkiej roboty do końca, a marchewki może nie będzie, albo
    > będzie, ale nie taka soczysta jak się wydawało....

    wspomniano 3 tematy
    1. zludzenia (pozwalajace przeplynac ocean pontonem)
    2. doswiadczenie
    3. marchewka

    1)

    co do zludzen to poniekad zgoda, zludzenia (ze cos duzego i super uda ci sie napisac)
    moga byc np zludne ale jesli w nie wierzusz np ponad pol roku to mozesz moze tego nie
    napisac ale jednak odwalic pol roku ciezkiej roboty ktorej bez tych zludzen juz bys
    nie zrobil ;c

    (inna sprawa ze niektore rzeczy da sie zrobic sa poprostu tematy ktore sie da (nawet
    lepiej niz ktos zakladal ze sie da a innych sie nie da)

    2) 3) - zgodze sie ze ma to pewien wplyw ale sumarycznie nie jestem przekonany czy te
    wszystkie czyniki tu wymienione 1,2,3 sa najwazniejsze

    dla przykladu cos ciezko mi sobie wyobrazic by nie bylo mozna kodowac rzeczy "na
    czysto" bez wspierania sie takimi czynnikami jak zludzenia, noobowatosc, czy
    kij/marchewka
    (o ile tak to chyab problem jest
    w czyms innym)