  • 1. Data: 2012-11-10 09:38:00
    Temat: czy to druciarstwo
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Szukam zimowych opon 255 45 R18 99 Y (przód) oraz
    275 45 R18 103 Y (tył). I jak tak ryje po tych
    sklepach internetowych to nie ma opon na przód
    i tył tego samego producenta.

    Jeśli będą opony innej firmy na przód i inne na tył,
    to czy będzie to straszliwe druciarstwo?

  • 2. Data: 2012-11-10 11:29:32
    Temat: Re: czy to druciarstwo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 09:38:00 +0100, megrims

    > Jeśli będą opony innej firmy na przód i inne na tył,
    > to czy będzie to straszliwe druciarstwo?

    Bosz.
    Będziesz jeździć z kartką na tylnej szybie,
    że masz różne opony z przodu i z tyłu?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2012-11-10 11:59:58
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-11-10 11:29, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Nov 2012 09:38:00 +0100, megrims

    > Bosz.
    > Będziesz jeździć z kartką na tylnej szybie,
    > że masz różne opony z przodu i z tyłu?

    :D

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 4. Data: 2012-11-10 12:10:16
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-11-10 09:38, megrims pisze:
> [...]
    > i tył tego samego producenta.
    >
    > Jeśli będą opony innej firmy na przód i inne na tył,
    > to czy będzie to straszliwe druciarstwo?

    W duchu grupy: możesz poszukać firmy, która poza oponami robi też wąż
    ogrodowy zimowy :)

  • 5. Data: 2012-11-10 13:17:24
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-10 09:38, megrims pisze:
    > Szukam zimowych opon 255 45 R18 99 Y (przód) oraz
    > 275 45 R18 103 Y (tył).
    A co byś powiedział na 4 szt. 255/45 R18 przód i tył jednakowo?
    Na zimę węższe opony są lepsze, a przynajmniej wielu tak uważa.
    2 cm w pewnych przypadkach może robić różnicę, ale nie o oponach tu
    myślę ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2012-11-10 13:23:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-10 09:38, megrims pisze:
    > Szukam zimowych opon 255 45 R18 99 Y (przód) oraz
    > 275 45 R18 103 Y (tył).
    > Jeśli będą opony innej firmy na przód i inne na tył,
    > to czy będzie to straszliwe druciarstwo?
    A wg producenta auta mają być różne z przodu i z tyłu? Bo różna
    szerokość = różna wysokość (przy tym samym profilu 45), więc różne
    prędkości obrotowe przy tej samej prędkości auta, więc i czujniki
    ABS/ESP/Szklanej kuli muszą to uwzględniać.
    Jak jest problem duży dostać 275 (i pewnie cena będzie też adekwatna do
    popularności), to bym po prostu nie kombinował i dał wszędzie np 255/45 :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-11-10 13:54:39
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.11.2012 09:38, megrims pisze:
> [...]
    > i tył tego samego producenta.
    >
    > Jeśli będą opony innej firmy na przód i inne na tył,
    > to czy będzie to straszliwe druciarstwo?

    zgodnie z przepisami masz mieć takie same opony na jednej osi.
    A na różnych osiach to czy to są opony innych producentów, innych
    rozmiarów czy w różnym stanie - to nie ma znaczenia, po prostu są inne
    niż na drugiej osi i inaczej się zachowują.

    W tv w jakimś angielskim programie widziałem jak to zdejmowali opony z
    jakiegoś auta i mówili że pójdą na handel bo jeszcze dobre, potem ujęcie
    na te opony i każda inna. Nikt tam tym się nie przejmował że każda inna.
    Różnice w wyglądzie bieżnika były drastyczne.

  • 8. Data: 2012-11-10 14:01:07
    Od: "Marek" <m...@r...ma>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na te opony i każda inna. Nikt tam tym się nie przejmował że każda inna.
    > Różnice w wyglądzie bieżnika były drastyczne.

    U angoli ile kol tyle roznych opon. Taki folklor.

    pzdr

  • 9. Data: 2012-11-10 14:20:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 13:54:39 +0100, Albercik napisał(a):
    > zgodnie z przepisami masz mieć takie same opony na jednej osi.

    "w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika"
    i ch* wie o co chodzi - moze tylko radialne/diagonalne ?

    > A na różnych osiach to czy to są opony innych producentów, innych

    Alez prosze pana - co prawda tu jest opona XXX firmy Goodyear, a tu YYY
    firmy Debica - ale przeciez to to samo :-)

> [...]
    > na te opony i każda inna. Nikt tam tym się nie przejmował że każda inna.
    > Różnice w wyglądzie bieżnika były drastyczne.

    Tak swoja droga to kiedys tak zalozylem ... i jakis zlych wspomnien nie
    mialem.

    J.

  • 10. Data: 2012-11-10 14:39:06
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-10 14:01, Marek pisze:

    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:k7liqf$egf$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > U angoli ile kol tyle roznych opon. Taki folklor.

    To prawda. Tak robią w serwisie autoryzowanym u dilera danej marki. Na
    moje oburzenie, że to niebezpieczne i grozi wjechaniem do rowu przy
    pierwszym lepszym awaryjnym hamowaniu arab zrobił wielkie oczy jakbym mu
    rodzinę zastraszył. ;)