    From: on <o...@o...no>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: debili nie sieją
    Date: Mon, 7 Jan 2019 20:59:05 +0100

    > Używam truecallera, wpisuję tam znane numery, potem one identyfikują się
    > innym użytkownikom tej aplikacji,...
    Nie każdemu może się to podobać. Nie każdy kto poda Ci numer telefonu
    (albo inne dane) może chcieć by de dane były dystrybuowane w internecie.
    Nawet regulamin Truecallera mówi:

    You are solely liable for any content that You post or communicate
    directly in or on the Services and You agree to only post or communicate
    content that:
    [...]
    belongs to You, or which You have a right to distribute;

    Dając komuś mój numer nie daję mu prawa do jego rozpowszechniania. A
    jeśli nie prawo, do dobre obyczaje mówią, że powinno się zapytać przed
    wysłaniem takich danych do publicznego internetu.

    ps. Niestety wiem też, że większość nie ma oporów przez trzymaniem
    danych w tzw "publicznych chmurach" i potem niektórzy z nich się dziwią,
    że "wyciekły"...