eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › dlaczego mam zakręcać kranik?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 11. Data: 2010-08-03 21:43:14
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:

    >> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
    >>
    > Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

    Widocznie nie moze sie zdecydowac.


    >> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
    >> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
    >>
    > Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
    > Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?

    Zasadniczo masz racje.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 12. Data: 2010-08-04 00:09:42
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: souti <a...@o...pl>

    Vir <a...@o...pl> wrote:
    > dlaczego mam zakręcać kranik?
    >
    > - czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
    > - czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
    > - czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

    IMHO najważniejsze jest tu zagrożenie p.poż. wynikające z wyciekającego
    paliwa przez odpowietrzenie gaźnika w razie:
    -zatopienia pływaków
    -zablokowania się pływaków
    -dostania się syfu do zaworu iglicowego.

    Fakt, że zdarza sie raz na milion, ale...

    --
    souti


  • 13. Data: 2010-08-04 05:41:45
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: n...@s...com

    On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir <a...@o...pl> wrote:

    >dlaczego mam zakręcać kranik?

    Na wszelki wypadek.

    pzodr
    newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
    http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html


  • 14. Data: 2010-08-04 06:18:38
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: Vir <a...@o...pl>


    > W ogóle co to za moto?

    CB 500

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula


  • 15. Data: 2010-08-04 08:41:44
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    >> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
    >> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
    >> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
    >> pchania...
    >
    > We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
    > przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

    Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
    zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
    2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 16. Data: 2010-08-04 09:13:10
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: n...@s...com

    On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
    >zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
    >2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

    No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
    zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
    http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html


  • 17. Data: 2010-08-04 09:23:00
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-04 11:13:10 +0200, n...@s...com said:

    >> Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
    >> zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
    >> 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
    >
    > No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
    > zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

    No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
    postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
    dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
    zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
    lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 18. Data: 2010-08-04 09:26:21
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: zuzka600f <z...@o...pl>

    Czesc :)

    On 4 Sie, 08:18, Vir <a...@o...pl> wrote:
    >   > W ogóle co to za moto?
    >
    > CB 500
    >
    > --
    > Vir
    > Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula

    Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
    jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.

    Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
    Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
    za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
    Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
    (Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
    podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
    wypadek.

    W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
    w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
    popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
    Etce;) ).

    Dlaczego zakrecac? Bo:
    1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
    bezpieczenstwa itepe.
    2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
    cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
    (utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
    lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
    szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

    Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.

    Pozdrawiam,
    Tomek



  • 19. Data: 2010-08-04 09:31:03
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-04, zuzka600f <z...@o...pl> wrote:
    >
    > W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
    > w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
    > popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
    > Etce;) ).
    >
    No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 20. Data: 2010-08-04 09:37:46
    Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
    Od: zuzka600f <z...@o...pl>

    Czesc :)

    On 4 Sie, 11:31, AZ <a...@g...com> wrote:
    >
    > No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

    Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
    jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

    Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)

    Pozdrawiam :)
    Tomek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: