    From: "Marcin" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: do mototurystów - ubezpieczenia
    Date: Tue, 20 Jan 2009 16:20:31 +0100

    Użytkownik " mixokret" napisał :

    > W jakie dodatkowe ubezpieczenia warto się zaopatrzyć przed wyjazdem?
    > I na co uważać w konkretnych krajach?

    możesz wykupic ubezpieczenie na czas podrozy. W zeszlym roku wykupilem w
    Allianz na konkretny okres od dnia ... do dnia ...
    Obejmowalo koszty ew. leczenia + medykamentow
    Utrate bagazu / kradzież itp.
    Koszty powrotu do kraju (w skrajnych przypadkach)
    Na dwa tygodnie o ile mnie pamiec nie myli kolo 60 PLN / osoba.
    Kazde TU ma w swojej ofercie ubezp w podrozy..

    > a Bośnie i Hercegowinę to w ogóle należy omijać ze względu
    > na "wydumane" przekroczenia prędkości przez tamtejszą policję, itd, itp.]

    Bylem w zeszlym roku. Policji bylo wtedy od zatrzesienia (co 0,5km patrol !
    nie przesadzam Mostar - Banja Luka) i w wiadomym celu haltuja tylko campery
    i inne obce rejestracje.
    Do motocyklistow raczej sie nie przyczepiają, choc raz nas zatrzymali
    prewencyjnie, spojrzeli na blachy i odpuscili.
    Potrafia tez jezdzic w mundurach ale cywilnymi samochodami.
    Zorganizuj sobie zielona karte, nigdy nie wiesz ktoredy bedziesz wracal.

    Pozdroo,
    Klarkson
    RC 46 FiY
    SC