    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: do zrobienia
    Date: Fri, 20 Mar 2020 20:30:08 +0100

    Pan Mirek napisał:

    > Pocisk kierowany na UV?
    > Chyba łatwo będzie zrobić silniki nie emitujące UV, skoro
    > tajemnica już wypłynęła ;)

    Jeśli ktoś jest z branży, od dawna o tym wie. UV słoneczne,
    nawet przy zachmurzeniu, daje w miarę ostry cień. Dlatego
    pociski manewrujące posiłkują się własnym cieniem rzucanym
    przez słońce. Kiedyś do tego były czwórdzielne fotodiody na
    węgliku krzemu, teraz technika penie poszła do przodu (ale
    ile można przy tym UV siedzieć).

    Jarek

    PS:
    Silniki chyba nie emitują UV, bo skąd?