  • 1. Data: 2014-03-13 12:09:35
    Temat: dobra wiadomość od TK
    Od: zulus <zulus25@_NOSPAM_wp.pl>

    Panowie i Panie, cieszmy się albowiem:

    "Jeżeli organ nie ma wątpliwości, kto jest sprawcą wykroczenia drogowego,
    co jest warunkiem koniecznym ukarania go mandatem karnym w postępowaniu
    mandatowym, nie może jednocześnie podejmować czynności zmierzających w
    kierunku ujawnienia innego sprawcy tego wykroczenia".

    Tak zarządził nasz trybunał, zatem fotkę z tyłu mogą sobie w świetle prawa
    w tyłek wsadzić :)

    ____
    grzech
    tdm

  • 2. Data: 2014-03-13 12:18:14
    Temat: Re: dobra wiadomość od TK
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 11:09:35 +0000 osobnik zwany zulus napisał:

> [...]
    > zmierzających w kierunku ujawnienia innego sprawcy tego wykroczenia".
    >
    > Tak zarządził nasz trybunał, zatem fotkę z tyłu mogą sobie w świetle

    pała z logiki. To tylko oznacza, że nie mogą równocześnie prosić Cię o
    potwierdzenie, ze to Ty i straszyć karą za niewskazanie

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 3. Data: 2014-03-13 14:35:28
    Temat: Re: dobra wiadomo?ae od TK
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "masti" napisał

    > pała z logiki. To tylko oznacza, że nie mogą równocześnie prosić Cię o
    > potwierdzenie, ze to Ty i straszyć karą za niewskazanie

    No właśnie. Ale właśnie każde pisemko "radarowe" coś takiego
    zawiera :) Wygląda na to, że nadciąga kataklizm dla budżetu.
    http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2014-03-13 14:40:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-13, Hinek <h...@f...pl> wrote:

> [...]
    > http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco

    Hinek, ile Ty masz lat? Widziales kiedykolwiek grabie ktore grabia od siebie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2014-03-13 14:52:00
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał

    > Hinek, ile Ty masz lat? Widziales kiedykolwiek grabie ktore grabia od
    > siebie?

    Jak na razie władza nadepnęła na grabie :)
    Ciekawe jak z tego wybrną....

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2014-03-13 15:00:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-13, Hinek <h...@f...pl> wrote:
    > Użytkownik "AZ" napisał

    > Jak na razie władza nadepnęła na grabie :)
    > Ciekawe jak z tego wybrną....

    Juz raz musieli zwracac bezprawnie pobrane ~400 PLN za karte pojazdu dla
    pojazdow z za granicy i co?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-03-13 15:02:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-13, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Juz raz musieli zwracac bezprawnie pobrane ~400 PLN za karte pojazdu dla
    > pojazdow z za granicy i co?

    "- Gdyby wszyscy, którzy w tamtym czasie rejestrowali pojazdy, wezwali nas
    do zapłaty za wydanie karty pojazdu, to musielibyśmy przeznaczyć na ten cel
    ponad 2 mln zł. Z własnej woli pieniędzy zwracać nie będziemy, choć wiemy,
    że odsyłanie do sądu, to jedynie odwlekanie tego, co nie uniknione -
    przyznaje Jerzy Filip, dyrektor wydziału komunikacji starostwa powiatowego
    w Legnicy."

    :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-03-13 15:26:39
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Thu, 13 Mar 2014 14:35:28 +0100, Hinek <h...@f...pl> wrote:

    [...]
    > http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    Ten artykuł wyciąga zupełnie nieuprawnione wnioski z wyroku:

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/k
    omunikaty-po/art/6756-wskazanie-sprawcy-wykroczenia-
    drogowego/

    Który wyraźnie stwierdza, że "Wezwany do wskazania kierującego pojazdem ma
    pięć możliwości: 1) wskazać siebie,
    jeżeli faktycznie prowadził pojazd; 2) przedstawić dowód, że nie jest ani
    właścicielem, ani posiadaczem
    pojazdu; 3) wskazać kto kierował lub używał pojazd; 4) nie wskazać komu
    powierzył pojazd do kierowania lub
    używania; 5) przedstawić dowód, że pojazd był użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu
    nie mógł zapobiec." i że w przypadku 4) obowiązuje kwestionowany artykuł,
    który jest zgodny z konstytucją.

    Clue jest takie, że kara za niewskazanie nie jest mandatem karnym, tylko
    grzywną administracyjną.

    Nie można powiedzieć "wskaż, kto kierował, albo dostaniesz MANDAT KARNY",
    ale można powiedzieć
    "wskaż, kto kierował, albo dostaniesz GRZYWNĘ ADMINISTRACYJNĄ".

    Ogólnie pała z czytania ze zrozumieniem, zapewne wynikająca z faktu, że
    tekst był czytany
    z założeniem z góry jaki ma wniosek (śmierć Tusku, zniszczymy budżet nie
    płacąc za fotoradary,
    mwahahaha, jestesmy tacy przewrotni).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 9. Data: 2014-03-13 16:01:14
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał

    > Nie można powiedzieć "wskaż, kto kierował, albo dostaniesz MANDAT KARNY",
    > ale można powiedzieć
    > "wskaż, kto kierował, albo dostaniesz GRZYWNĘ ADMINISTRACYJNĄ".
    > Ogólnie pała z czytania ze zrozumieniem,

    Ale pies jest pogrzebany gdzie indziej! Tu nie chodzi o trik z grzywną
    administracyjną.

    Orzeczenie oznacza - że bezprawne są wezwania quizy, w których na jednym
    świstku
    jest zarówno nakłanianie właściciela pojazdu do przyjęcia mandatu za
    wykroczenie
    jak i żądanie wskazanie innego kierującego pojazdem.

    Przypominam główną najważniejszą sentencję wyroku Trybunału Konstytucyjnego:

    "nie ma podstaw prawnych adresowanie do właściciela lub posiadacza pojazdu
    przez
    uprawniony organ alternatywnego żądania wskazania, komu został powierzony
    pojazd
    do kierowania lub używania w oznaczonym czasie albo przyjęcia mandatu
    karnego za
    popełnione wykroczenie drogowe"

    To alternatywne żądanie to właśnie wszystkie wezwania jakie dostajecie dziś
    ze
    Straży Miejskiej, Straży Gminnej, GITD czy Policji!
    Zgodnie z orzeczeniem TK są to NIEUPRAWNIONE rządania!

    Sprawa jest ciekawa.

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2014-03-13 17:41:14
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Thu, 13 Mar 2014 16:01:14 +0100, Hinek <h...@f...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > dziś ze Straży Miejskiej, Straży Gminnej, GITD czy Policji!
    > Zgodnie z orzeczeniem TK są to NIEUPRAWNIONE rządania!

    "żądania". I nie, bezprawne jest "wskaż kto kierował albo
    dostajesz mandat", ale nie jest bezprawne "wskaż, kto kierował,
    przyznaj się że to ty żeby dostać mandat, albo odmów wskazania
    żeby dostać grzywnę administracyjną". Wezwanie od ITD to
    wezwanie w modelu 2, absolutnie OK. Jest to napisane dość
    jasnym językiem jak na tekst prawny, wystarczy przeczytać cały
    akapit zamiast pierwszego zdania albo ograniczenia się do
    wytłuszczonego fragmentu.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/