  • 11. Data: 2009-05-20 14:28:22
    Temat: Re: dotyczy kabli do dysków zewnętrznych usb 2.5 cala
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KILu" gv039g$k1u$...@i...gazeta.pl

    > Hm? Co rozumiesz przez "przygniecione kabelki"?

    Rozbierz a zobaczysz. :)

    > Do zachęcenia do zakupu właśnie takiego kabla. :)

    Inaczej -- czy ten ferryt pomaga temu urządzeniu
    (łączonemu poprzez kabelek) czy ,,światu''? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-05-20 20:18:09
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Rozbierz a zobaczysz. :)

    Rozbieralem nie raz, nie tylko w przypadku kabli USB. I wciaz nie wiem, do
    czego zmierzasz. Owszem, przewody sa zazwyczaj zatopione tak, ze nie
    sposob usunac pierscien (chocby rozbijajac go) bez pozostawiania wyraznych
    sladow.

    > Inaczej -- czy ten ferryt pomaga temu urządzeniu
    > (łączonemu poprzez kabelek) czy ,,światu''? :)

    Teoretycznie - swiatu.

    k,

  • 13. Data: 2009-05-20 21:26:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KILu" gv1oi4$cli$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > czego zmierzasz. Owszem, przewody sa zazwyczaj zatopione tak, ze nie
    > sposob usunac pierscien (chocby rozbijajac go) bez pozostawiania wyraznych

    Więc -- w znanych mi wypadkach przewody są rozgniatane w wyniku
    niechlujnej pracy Chińczyków, którzy te cosie składają.

    > Teoretycznie - swiatu.

    A praktycznie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-05-20 22:55:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bumbarumba" gutn7i$6t1$...@n...onet.pl

    > Założenie jest takie, że dysk zewnętrzny 2.5 cala rusza przy jednej podpiętej
    wtyczce usb.
    > Czy kable stosowane do podłączania dysków można stosować wymiennie np. z kablami do
    transmisji danych z aparatu cyfrowego albo np
    > odtwarzacza mp3 Creative ZEN. Chodzi mi, że do każdego z tych urządzeń mam
    wyglądające identycznie kable z końcówkami. Czy mogę je
    > bez problemu stosować wymiennie: np. kabla od cyfrówki stosować w odtwarzaczu mp3
    albo do dysku, gdy zapomnę ze sobą zabrać. Na
    > dzień dzisiejszy mam na biurku trzy takie kable i trochę mnie to wkurza.

    Ja podłączam obudowę z dyskiem 2.5 calowym pod jeden port poprzez
    kabel od czegokolwiek, w tym kupiony za 450 groszy, podczas gdy
    Toshiba 320 GB w pudełku/obudowie o nazwie Platinum wprawdzie
    jest widoczna na kablu dostarczonym wraz z obudową, ale nie
    pracuje poprawnie z tym kablem -- potrzebny jest solidny,
    krótki i gruby zarazem, z dwiema wtyczkami...

    Na kitowym kabelku mam USB 1.1 i szybkość transmisji nieco poniżej
    1 MB/s, podczas gdy na dobrym kabelku mam ponad 25 MB/s i rzecz jasna
    pełne USB 2...

    -=-

    Innymi słowy -- elektronika jest taka sama w tych zgrubieniach,
    to znaczy tam nie ma żadnej elektroniki. :) Ale nie na każdym
    kabelku dysk będzie pracował poprawnie, bo nie każdy kabelek
    dostarczy dostatecznie duża amperosekundovoltów zwanych joulami. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-05-21 05:03:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Więc -- w znanych mi wypadkach przewody są rozgniatane w wyniku
    > niechlujnej pracy Chińczyków, którzy te cosie składają.

    To prawda, co nie zmienia faktu, ze pierscien nie jestem elementem
    krytycznym, wiec wiec autor watku nie powinien sugerowac sie jego
    obecnoscia przy wyborze kabla.

    > A praktycznie? :)

    Nie mierzylem (bo nie bardzo mam jak), nie wiem. ;/

    k,

  • 16. Data: 2009-05-21 06:15:03
    Od: bumbarumba <b...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje.

    Z pozdrowieniami
    bumbarumba

  • 17. Data: 2009-05-21 06:32:09
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "KILu" napisał:

    > Nie mierzylem (bo nie bardzo mam jak), nie wiem. ;/

    U nas w firmie były przeprowadzane pomiary poziomu zakłóceń (co prawda nie
    na przewodzie USB a na kablu w którym transmitowane były sygnały z czujników
    temperatury długości ok. 3 m.) i wyszło na to, że sam koralik zapięty na
    kablu w niewielkim stopniu owe zakłócenia zmniejsza. Znacznie skuteczniejsze
    są dławiki (kilka zwojów na pierścieniu ferrytowym) na wejściu toru
    pomiarowego. Tak więc jeśli ów ferryt jest tylko zapięty na kablu
    przechodzącym przez ów koralik na wprost, to IMHO przy stosunkowo krótkim
    kablu USB nie ma to praktycznie znaczenia. Natomiast jeśli korzystamy z
    gniazd USB na panelu przednim, to warto przewody wewnętrzne nawinąć na
    pierścień ferrytowy o takiej średnicy, aby wyszły ze 4 zwoje. Tak mi się
    wydaje, zresztą chyba w jakiejś obudowie widziałem taki patent.

    JoteR

  • 18. Data: 2009-05-21 14:32:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KILu" gv2nai$ng0$...@i...gazeta.pl

    > To prawda, co nie zmienia faktu, ze pierscien nie jestem elementem
    > krytycznym, wiec wiec autor watku nie powinien sugerowac sie jego
    > obecnoscia przy wyborze kabla.

    IMO powinien -- im mniej tych ferrytów, tym lepiej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-05-21 14:33:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" gv2shi$dnr$...@i...gazeta.pl

    > pierścień ferrytowy o takiej średnicy, aby wyszły ze 4 zwoje. Tak mi się wydaje,
    zresztą chyba w jakiejś obudowie widziałem taki
    > patent.

    Nie widuję 4, a poza tym chyba liczba zwojów nie jest uniwersalna. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'