  • 91. Data: 2009-07-28 21:38:43
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Zaloz to sie zdziwisz.

    ale pytam sie po co mam zakladac
    zeby sie zdziwic, ze róznice beda tylko w sile nacisku na klamke ???

    > dobiera sie hamulce - z katalogu producentow

    no ale chyba trzeba cos policzyc zeby wybrac...

    > To nie samochod - nie masz po prostu zablokowac i miec w dupie, tylko
    > efektywnie hamowac.

    efektywnosc hamowania w kazdym przypadku zalezy od reki i treningu

    > No... i jeszcze mi powiedz, ze zawsze hamulce sa wystarczajace

    jesli sa w stanie zablokowac kolo to zawsze sa wystarczajace
    róznice wynikaja z ich uzytkowania

    > Chodzi Ci oczywiscie o Macieja Wroblewskiego - doskonalego fryzjera i o
    > Romana Zakrzewskiego - artyste malarza? ;)

    a oni robili cos wspólnie ??
    bo Andrzej Wróblewski i Janusz Zakrzewski wspólnie cos napisali :)
    a na fryzjerach to ja sie nie znam :)

    > I wydalo do jakiej szkoly chodzisz;)

    OMG.... a jakies podstawy logiki to jarzysz ???

    > - osoby, ktore znam

    widocznie osoby które znasz nie sa wyznacznikiem calosci spoleczenstwa :)

    > - nikt, kto jest w gumnazjum

    musisz bardziej uwazac przy uzywaniu slów "nikt", "wszyscy" itp :)

    > - w podstawowce chyba juz ucza tylko jakiejs wiedzy o seksie czy o czyms

    a seks to juz chyba ntg choc niektórzy polecali onanizowanie sie przy
    motocyklu, ale raczej nie skorzystam :)

  • 92. Data: 2009-07-29 07:48:17
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Mustafa pisze:

    > Moze.... ale tak jest :)

    Szczerze ? za 50 pln to by sie z lozka wstac nie chcialo :)

    > Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc.
    > Pomijajac wygode mozna powiedziec, ze kazdy uklad hamulcowy bedacy w
    > stanie zablokowac kolo jest równie skuteczny.

    Tyle ze jeden zablokuje go wczesniej a drugi pozniej. No i jeden po
    kilkukrotnym hamowaniu w gora przestanie hamowac w ogole a drugi bedzie
    hamowac zawsze.
    Tu nie chodzi o hamowanie w ogole. Na upartego to zahamujesz, z pomoca
    matki Ziemi, podeszwami butow. Chodzi o to aby hamowac efektywnie i na
    mozliwie najkrotszym dystansie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 93. Data: 2009-07-29 08:20:15
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message

    > Dlaczego?

    Wez sie przewiez na ktorejs yamaszce z tymi monoblokowymi zaciskami, do tego
    przewiez sie na bandziorze - zrozumiesz dlaczego;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 94. Data: 2009-07-29 09:23:22
    Od: Marek Borowski <m...@l...com>

    Kuczu wrote:

> [...]
    > Tu nie chodzi o hamowanie w ogole. Na upartego to zahamujesz, z pomoca
    > matki Ziemi, podeszwami butow. Chodzi o to aby hamowac efektywnie i na

    Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
    kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko
    zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal
    kolo na granicy tarcia statycznego.

    Pozdr

    Marek

  • 95. Data: 2009-07-29 10:04:31
    Od: n...@s...com

    tak to chyba nawet ABS nie zabangla.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 96. Data: 2009-07-29 10:06:38
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <n...@s...com> wrote in message

    > tak to chyba nawet ABS nie zabangla.

    Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi.

    weFAQ&v=qvj

  • 97. Data: 2009-07-29 10:40:55
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
    > kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie.

    No wlasnie chodzi o to ze ten " podobny" dystans moze zdecydowac o
    wygranej zawodnika na torze albo zyciu motocyklisty na drodze.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 98. Data: 2009-07-29 11:00:46
    Od: n...@s...com

    On Wed, 29 Jul 2009 12:06:38 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
    wrote:

    >Elou!

    hi

    >Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi.

    A jesli wsadze jednotloczkowy zacisk z detka do tej chondy to tez
    zadziala tak samo ? :)

    pozdr
    newrom

  • 99. Data: 2009-07-29 11:45:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Marek Borowski wydusil z siebie te slowy:

> [...]
    > zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie
    > utrzymywal kolo na granicy tarcia statycznego.

    bylo juz chyba w watku napisane - dla kazdego motocykla hamulce obliczane sa
    indywidualnie i porónywanie dwóch róznycn motocykli jednego z jedna a
    drugiego z dwiema tarczami .. biorac pod uwage tylko droge hamowania.

    Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola i co ..
    i hamuja tak samo jak te z "normalnymi" tarczami, mimo, ze powierzchnia tych
    tarcz jest ... bardzo duza.
    Mozna zrobic tak, ze bedzie potrzeba mniejszej sily na klocku, a tym samym
    na klamce.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 100. Data: 2009-07-29 12:15:21
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola

    Jakie ? Bu Buelle maja chyba jedna tarcze. No i wlasnie dlatego do
    Buella nalezy rekord swiata w dlugosci przejazdu na przednim kole.