    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektromobilnosc
    Date: Thu, 17 May 2018 09:04:03 +0200

    W dniu 16.05.2018 o 11:00, J.F. pisze:

    > rosnie.
    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ... i
    > to wszystko w 5 minut ...

    bo to jest tak: do pracy mamy nie daleko. znaczy parę km. Używanie do
    tego samochodu 5 osobowego, jest.... pozwólcie że celowo przesadzę
    manifestacją majętności. Ja wiem, że takie jest społeczeństwo, kultura,
    szczególnie w polsce po 50 latach socjalizmu ale żeby gościa 75kg do
    pracy wiozło pudło 1750kg to jest coś nieteges. druga sprawa to napęd.
    po kija benzyna/ON ja to taniej można zrobić jednośladem, dwu śladem,
    napędzanym maleńkim silniczkiem, z akumulatorami obliczonymi _na
    wspomniany_ dystans. tico, yaris,peugeot106 - pierdylion mamy
    popierdułek, którym wystarczy silnik 10kW i odpowiednik 5 akumulatorów
    samochodowych. TAnio, ekologicznie, wygodnie. Co więc nasza cywilizacja
    zrobiła aby ten idealny stan osiągnąć? Tesle z zajebistym silnikiem, z
    super pojemnymi akumulatorami i w masakrycznej cenie. a nad morze tak i
    tak nie dojedziesz. czyli wszystko to co napisałem zostało zdeptane,
    ktoś sobie tym dupe wytarł i wrzucił do sracza.
    Szkoda że młodzi zdolni wyginęli abo wyjechali za granicę, bo nad Wisłą
    powinny kwitnąć fabryczki, manufaktury, przerabiające stare auta z
    trującymi silnikami na elektryki. Wczoraj spotkałem gościa który sam
    przerobił zwykły rower na elektryczny. nic ciekwego można by pomyśleć.
    ale nie, gość z 1kg silnika ma prawie 4 kW. Akumulator na parę km mieści
    się w bidonie. Gdzie mamy te warsztaty budujące elektryczne odpowiedniki
    motorowerów? Gdzie mamy zachęty rządowe pomagające taki firmom? Może
    chociaż preferencyjne OC?
    PRzepraszam za marudzenie. Stary się robie....
    ToMasz