    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektromobilnosc
    Date: Thu, 17 May 2018 11:29:30 +0200

    dyskusyjnych:pdj9h8$a7v$...@d...me...
    W dniu 16.05.2018 o 11:00, J.F. pisze:

    >bo to jest tak: do pracy mamy nie daleko. znaczy parę km. Używanie do
    >tego samochodu 5 osobowego, jest.... pozwólcie że celowo przesadzę
    >manifestacją majętności. Ja wiem, że takie jest społeczeństwo,
    >kultura, szczególnie w polsce po 50 latach socjalizmu ale żeby gościa
    >75kg do pracy wiozło pudło 1750kg to jest coś nieteges.

    Cos w tym jest, ale ... te samochody tak waza.
    I nie uwazam to za manifestacje majetnosci, chyba ze ktos sie musi
    pochwalic swoja nowa miejska terenowka :-)

    >druga sprawa to napęd. po kija benzyna/ON ja to taniej można zrobić
    >jednośladem, dwu śladem,

    Dzisiaj np deszcz leje i jednoslad w zasadzie odpada.

    >napędzanym maleńkim silniczkiem,

    Malenkim silniczkiem sie zle przyspiesza.
    A tu nie zawsze sa korki i nie zawsze wystarczy 10km/h :-(

    >z akumulatorami obliczonymi _na wspomniany_ dystans.

    No tak, tylko ja mam blisko, ale jak mi fantazja podpowie pojechac
    gdzies do sklepu w druga strone, to pradu zabraknie.
    30km moze nie starczyc na caly dzien.

    Po prawdzie, to mam wygodny i szybki tramwaj, i moglbym nim jezdzic,
    ale ... dla wygody wole auto, i nie chodzi tu o zadna manifestacje :-)
    Inni maja dalej, i nagle sie okazuje ze auto jest bardzo przydatne,
    tylko niestety - 20 km w jedna strone, 40 w dwie, 60 z zapasem na inne
    trasy,
    a trzeba takie co ma 100-150 km, zeby po zuzyciu aku nadal starczalo.

    >tico, yaris,peugeot106 - pierdylion mamy popierdułek, którym
    >wystarczy silnik 10kW i odpowiednik 5 akumulatorów samochodowych.
    >TAnio, ekologicznie, wygodnie. Co więc nasza cywilizacja zrobiła aby
    >ten idealny stan osiągnąć? Tesle z zajebistym silnikiem, z super
    >pojemnymi akumulatorami i w masakrycznej cenie. a nad morze tak i tak
    >nie dojedziesz. czyli wszystko to co napisałem zostało zdeptane, ktoś
    >sobie tym dupe wytarł i wrzucił do sracza.

    Moze nie calkiem, bo widzialem 3 popierdulki o jakich piszesz, i
    zadnej Tesli :-)

    Poza tym nasza cywilizacja wymyslila komunikacje miejska ... ciekawe
    jaki jest stosunek mas w metrze :-)

    >Szkoda że młodzi zdolni wyginęli abo wyjechali za granicę, bo nad
    >Wisłą powinny kwitnąć fabryczki, manufaktury, przerabiające stare
    >auta z trującymi silnikami na elektryki.

    No ale to nadal bedziesz mial auto o masie 1000kg na jednego pasazera.

    >Wczoraj spotkałem gościa który sam przerobił zwykły rower na
    >elektryczny. nic ciekwego można by pomyśleć. ale nie, gość z 1kg
    >silnika ma prawie 4 kW. Akumulator na parę km mieści się w bidonie.

    Ale to nie jego zasluga, tylko Chinczykow :-)

    > Gdzie mamy te warsztaty budujące elektryczne odpowiedniki
    > motorowerów?

    Hm ...
    -produkcja masowa tansza niz warsztatowa,
    -a ciagle jeszcze - jak w Chinach - to znacznie tansza.

    Wiec moze dobrze, ze sie nie biora za produkcje motorowerow.

    >Gdzie mamy zachęty rządowe pomagające taki firmom?

    No przeciez sa. I unijne i Morawieckie ..

    >Może chociaż preferencyjne OC?

    Hm, a kto mialby doplacac ?

    Ale przeciez jest - na rower wspomagany nie trzebe OC wcale
    (do czasu spowodowania wypadku, taka to promocja)

    J.