    From: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Date: Tue, 9 Apr 2019 22:36:23 +0100

    > To ze Ty wiesz co to jest twoj tor wodny nic nie znaczy
    > bo inni nie wiedza i moga sobie wyobrazic kanal ktorym plyna
    > barki z ruda i weglem.

    Jak wiadomo barki zazwyczaj przepływają przez zawory. Wszyscy, w końcu,
    to wiedzą.

    A poważnie - nie wiem jak się fachowo nazywa rurka którą przepływa woda
    w zaworze sterowanym elektromagnesem. Obrazowo nazwałem to torem wodnym.
    Myślę, że w kontekście w któ(R)ym to opisałem, to dość zrozumiałe porównanie.
    A że są zawory gdzie ta rurka jest prosta lub załamana pod kątem 90
    stopni, więc pytam.

    > Czas o jaki pytasz bedzie staly dla takiego samego czynnika.
    > Ale dla powietrza i gestego oleju przekladniowego> do lokomotyw bedzie rozny.

    Mam wrażenie że źle zadałem pytanie. Chodziło mi o czas jaki upłynie od
    momentu podania napięcia na cewkę zaworu do momentu otwarcia zaworu. To,
    co będzie przepływać przez zawór nie ma tu raczej większego znaczenia.

    > Dalej sie bujasz z kroplami do zdjec?

    Krople do zdjęć w zasadzie są tematem zakończonym, ale faktem jest że od
    tego się zaczęło. Teraz interesuje mnie sterowanie przepływem w sensie,
    że się tak górnolotnie wyrażę, ogólnym.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    P.S. Choć może Ci to trudno pojąć, nie jestem trollem, tylko chcę się
    dowiedzieć czegoś czego nie wiem.

    --
    Michał