eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingelementy furii › Re: elementy furii
  • X-Received: by 2002:a37:4b41:: with SMTP id y62mr6449665qka.104.1553598488631; Tue,
    26 Mar 2019 04:08:08 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a37:4b41:: with SMTP id y62mr6449665qka.104.1553598488631; Tue,
    26 Mar 2019 04:08:08 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
    85.160.216.MISMATCH!t9no3849152qtn.0!news-out.google.com!i54ni5350qte.0!nntp.go
    ogle.com!t9no3849143qtn.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.co
    m!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 26 Mar 2019 04:08:08 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.40;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.40
    References: <7...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: elementy furii
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 26 Mar 2019 11:08:08 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:213418
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 11:30:01 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > w zeszly roku w kilka dni napisalem pewne elementy kompilatora takiego jakby "pre
    c"
    > (jezyka ktory w zamysle raczej jest wstepem
    > do C/C2/hipermodularnego c bo prawie nic tam nie dziala, no ale mowie pisalem to z
    piec dni
    >
    > tak czy owak da sie skompilowac cos w rodzaju helloworda na windows 32 (wywoluje
    moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)
    >
    > http://minddetonator.htw.pl/furia3.zip
    >
    > screenshot w outputu
    >
    > http://minddetonator.htw.pl/furia3.png
    >
    > bylo to o tyle mozliwe ze z rok wczesniej (w 2017? niezbyt pamietam te daty bo
    ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm nie
    ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
    wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
    i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
    faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
    > jest projektem nieco trudniejszej klasy niz
    > pisanie bardziej typowych apek.. nie jest 'zbyt' trudne ale poprostu trzebbyc
    involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce
    >
    > z drugiej strony fajnie miec swoj kompilatorek..zastanawiam sie kiedy sie w sobie
    zewre by napisac troche wiecej featurez :/

    och god, ladnie napisalem posta i przypadkowe nacisniecie dwu klawiszow naraz
    spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy

    kod jaki to kompiluje jest taki


    int becground_color: 0

    int RunFramePointer: 0

    void RunFrame()
    becground_color = becground_color + 65536
    becground_color = becground_color + 512
    becground_color = becground_color + 3

    cdecl green_fire SprintCB(-1, becground_color)
    cdecl green_fire ClearFrameData(becground_color);
    cdecl green_fire SprintXY(10, 10)
    cdecl green_fire sprint(" Helllo World from Furia \x00");
    return


    void main()
    asm mov eax RunFrame
    asm mov (RunFramePointer) eax
    cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );
    cdecl green_fire SetSleepValue(30)
    cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5, 567,
    443 );
    return

    troche slabo to przypomina c ale pisalem by jak nalatwiej mis ie to pisalo a nie by
    od razu przypominalo c

    chyba 3 rzeczy powinienem poprawic na poczatek,

    1) moj asm nie wspiera o ile pamietam wywolywanie funkcji z calbackami dlatego mam
    tutaj stub w asmie

    asm mov eax RunFrame
    asm mov (RunFramePointer) eax
    cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFramePointer );

    zamiast

    cdecl green_fire RegisterRunFrame( RunFrame );

    a to daltego ze asm wspiera

    push (RunFramePointer)
    call green_fire.RegisterRunFrame
    pop eax

    ale nie

    push (RunFrame)
    call green_fire.RegisterRunFrame
    pop eax

    w pierwszej wersji etykiete jest z sekcji .data a w drugiej to label z codu

    ale to chyab mozna poprawic (jakbym sie troche skupil)

    2)

    int becground_color: 0
    int RunFramePointer: 0

    powinienem przerobic na zwykle

    int becground_color = 0
    int RunFramePointer = 0

    nie wiem czemu tak nawet napisalem chyab chialem odrozniac deklaracje-inicjalizacje
    od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to deklaracja

    3) te wszystkie

    cdecl green_fire SprintXY(10, 10)

    wygladaja glupio jesli tego jest za duzo
    wiec chyab trzeba zbudowac zbiorcza tablice importow cos w stylu

    import cdecl "green_fire" SprintXY SprintCB sprint RegisterRunFrame SetSleepValue
    SetupWindow2

    co jest swoja draga mniej logiczne ale pozniej kody nizej wygladaja bardziej c-owo

    ostatnio czuje sie jak na mega kacu 9zdrowie ciagle fatalne, dusi mnie w plucahc
    niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: