    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 26 Mar 2019 07:57:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: elementy furii
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:50:08 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    (wywoluje moja wlasna dllke by ladniej wygladalo niz zwyczjanie na konsoli)

    bo ostatnio sie zaczalem mega lenic) nap[isalem asembler (organic asm)... ...ten asm
    nie ma tez wklepanych wielu mnemonikow, bo mi sie nie chcialo, nie ma tez chyab
    wszystkich trybow adresowan, dlatego rozbudowayanie tego kompilatora wymaga grzebania
    i w jednym i drugim i przez to jest lekko ciezkie (nie az tak co prawda ale chyba
    faktycznie przyznam ze pisanie kompilatora i asma na x86/win32
    involved (troche bardziej niz zwykle) i to troche meczy, nie zawsze mi sie chce

    sobie zewre by napisac troche wiecej featurez :/

    spowodowalo ze nizknal w ulamek sekundy

    deklaracje-inicjalizacje od przypisan ale skoro int jest z lewej to wiadomo ze to
    deklaracja

    SetSleepValue SetupWindow2

    plucahc niesamowicie), ale jakbym sie zebral to to mnie teraz czeka

    zagmatwany, najgorsze w nim jest to ze
    jeszcze ew fizupowac i mozna sie troche pogubic, - sam jestem leniwy i nie zawsze
    lubie sie zaglebiac a w powierzchniowym trybie nie wszystko da sie ad-hoc dopicac,
    tak ze az sie balem grzebac w tym calbacku - ale jakos poszlo ;c

    > inne problemy jest ze tam niemal nic nie dziala, np mam importowanie funkcji z
    dllek ale nei mam importow zmiennych, musialbym grzebac chyba w asmie a mi si enei
    chce, do tego nie ma tez chyab nawet przypisywania zwracanej zmiennej do inta,
    > do tego jak ja zarzuce callback (a moje libka dziala troche na calbackach to nie
    > mam narazie czytania lokalnych w tym calbacku ze stosu itd (wogole nie mam
    zmiennych lokalnych)

    > to wszystko nei sa strasznie duze poprawki ale tzreba to wklepac
    >
    > narazie chyba czas troche odpoczac i wypic keliszek wina za jednak pewien skuces
    (wlasny kompilatorek z potencjalna kontrola nad wszystkimi etapami procesu to jest
    jednak cos fajnego, khu)

    jeszcze troche bardziej rozbudowany przyklad

    http://minddetonator.htw.pl/furia5.zip

    int becground_color = 0
    int mouse_x = 0
    int mouse_y = 0
    int last_key_pressed = 0
    int PAGE_UP = 33

    void ProcessMouseMove()
    asm mov eax (esp+4)
    asm mov (mouse_x) eax
    asm mov eax (esp+8)
    asm mov (mouse_y) eax

    return

    void ProcessKeyDown()
    asm mov eax (esp+4)
    asm mov (last_key_pressed) eax

    if last_key_pressed = PAGE_UP
    cdecl green_fire ToggleFullscreen()
    ef

    return

[...]
    cdecl green_fire SprintCB(0, becground_color)

    cdecl green_fire SprintXY(11, 20)
    cdecl green_fire sprint(" mouse x %d y %d \x00", mouse_x, mouse_y);
    cdecl green_fire SprintXY(11, 22)
    cdecl green_fire sprint(" key pressed %d \x00", last_key_pressed);

    return

    void main()
    cdecl green_fire RegisterRunFrame( &RunFrame );
    cdecl green_fire RegisterMouseMove( &ProcessMouseMove );
    cdecl green_fire RegisterKeyDown( &ProcessKeyDown );

    cdecl green_fire SetSleepValue(30)
    cdecl green_fire SetupWindow2(" furia pre c compiler \x00", 4, 5, 567,
    443 );
    return

    musialem dac stuby we wlasnym zreszta asmie by moc czytac argumenty funkcji z
    callbacka i jest tam tez watly if, ale pokazuje ze od biedy mozna w tym juz napisac
    jakies apki, choc czlek by sie troche nameczyl bo zam malo tam rzeczy ciagle
    zaimplementowane

    polecam odpalic nie jest to wirus (mozna przesanowac np antywirem online, np

    https://www.virustotal.com/pl/