From: Andrzej <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: enkoder obrotowy - podlaczenie ?
Date: Sun, 28 Feb 2010 01:54:19 +0100

Marek Lewandowski pisze:

> O ile między enkoderem a ľC nie ma paru metrów przewodu lecącego przez
> halę maszyn, to nie ma przeciwwskazań. Jeśli połączenie leży poza
> obudową urządzenia, to ze względu na zakłócenia wskazane jest użycie
> odbiornika różnicowego.

Tu bym się zastanowił.
Generalnym przeciwskazaniem jest użycie enkodera zasilanego np. 24V
przy bezpośrednim podłączeniu do mikrokontrolera z wejściami 5V.
Enkoder na wyjściu da napięcie zbliżone do zasilania (dla PNP).
Chyba że jest to enkoder z wyjściem OC. Wtedy rezystor podciągający
i działa.

Andrzej