  • 1. Data: 2010-11-30 08:15:35
    Temat: [w][rt] fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir/1664" <f...@N...gazeta.pl>

    Wczoraj bawiąc się blitem pod gdi napisałem
    old schoolowego scrolla w okienku

    http://www.fir1664.webpark.pl/g2d.zip

    (pragnac zobaczyc czy uda się zrobic cos takiego jak intro
    pod c64) PRAWIE da się bo pojawiają sie drobne problemy -

    czas generacji ramki (zamiast utrzymaywac sie na stalym poziomie
    np 3ms od czasu do czasu ostro skacze w gorę np do 9ms albo
    i wiecej - w progu mozna zobaczyc wykres, (w skali pionowej kazde 10
    pikseli od dolu okna = 1 milisekunda czasu wykonania ramki))
    Innymi slowy wynikało z tego by ze fluktuacje czasu
    wykonania kodu pod windą należy przyjać za rzeczywistość - czy ktoś
    może coś dodac i poradzic - Skąd to sie bierze czy da się z
    tym sobie poradzić - jakies linki do dobrej litereatury nt realtime
    pod windą ?

    fir

  • 2. Data: 2010-11-30 09:01:40
    Temat: Re: [rt] fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 30 Lis, 09:15, " fir/1664" <f...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > pod c64) PRAWIE da si bo pojawiaj sie drobne problemy -
    >
    > czas generacji ramki (zamiast utrzymaywac sie na stalym poziomie
    > np 3ms od czasu do czasu ostro skacze w gor np do 9ms albo
    > i wiecej - w progu mozna zobaczyc wykres, (w skali pionowej kazde 10
    > pikseli od dolu okna = 1 milisekunda czasu wykonania ramki))
    > Innymi slowy wynika o z tego by ze fluktuacje czasu
    > wykonania kodu pod wind nale y przyja za rzeczywisto - czy kto
    > mo e co dodac i poradzic - Sk d to sie bierze czy da si z
    > tym sobie poradzi - jakies linki do dobrej litereatury nt realtime

    Jak mierzyles czas 3ms?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-30 09:17:54
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-11-30 10:01, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Jak mierzyles czas 3ms?
    Stoperem? :D

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 4. Data: 2010-11-30 09:28:48
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    Wit Jakuczun <w...@g...com> napisał(a):

    > Stoperem? :D
    >
    > Pozdrawiam,
    > Wit

    nie stoperem tylko swoim ulubionym QueryPerformanceCounterem - którego
    wielkim zwolennikiem jestem, (jak chcesz to pastnę te funkcyjki
    na grupe - juz kiedyś zamieszczalem bo mialem watpliwosci czy to dobrze
    napisane)

    jak wcisniesz 'x' w progsie to wypisze ci czasy blita, cleara, i pelnej
    generacji ramki (*) - a jak spacje to wykres (na pionowej osi liczone od dolu
    okienka 10 pixeli rowna sie 1 ms) - widac ze czasem pojawiaja sie piki
    i co poniektore ramki moga trwac np 5x wiecej niz zwykle (zalezy od
    wielu rzeczy - pytanie dokładnie od czego to zalezy, choc wiem ze to
    skomplikowane rzeczy z internalsow winy)

    fir/1664

    (*) jest to czas generacji nie pelen czas trwania ramki bo dodalem tam
    jeszcze w petli sleep(2) czy sleep(3) by nie mignelo to na superszybkich
    maszynach

  • 5. Data: 2010-11-30 11:52:57
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 30 Lis, 10:28, " fir" <f...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    :D

    > nie stoperem tylko swoim ulubionym QueryPerformanceCounterem - kt rego

    A ten sprzet na ktorym mierzyles wspomaga pomar czasu?
    Sprawdzales QueryPerformanceFrequency?

    Jedna z idei pomiaru czasu w srodowiskach wielozadaniowych
    jest taka, aby wielokrotnie w petelce mierzyc mozliwie maly fragment
    kodu i jako wynik pomiaru podac najkrotszy. Najkrotszy oznacza
    m.in. ze system nie odebral sterowania i nie przeznaczyl czasu
    na co innego. W przeciwnym razie mierzysz czas wykonania
    inego kodu niz Twoj :)

    Inna idea jest taka, aby ruchomic kod podawany pomiarowi wiele
    razy w petli, mierzyc jeden raz po zakonczeniu wszystkich petli i
    podawac sredni czas. Wtedy do pomiaru czasu wydaje sie lepsza
    ta funkcja GetProcessTimes.

    Jesli z takim zapalem mierzysz czas, to moze porownaj obie
    metody? Moze też nadaj priorytet realtime.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-30 22:29:16
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonania kodu pod wind nale y przyja za rzeczywisto - czy kto
    > mo e co dodac i poradzic - Sk d to sie bierze czy da si z

    Ten efekt nie dotyczy wylacznie windowsa.
    Z tym sie po prostu zyje. Czasy, ktore obliczasz, musisz uwzglednic
    przy obliczaniu kolejnego kroku animacji. Dzieki temu animacja leci ze
    stala predkoscia, co najwyzej z roznym fps-em.

    A prawdziwe realtime to raczej nie na windzie.

  • 7. Data: 2010-12-01 07:36:05
    Temat: Re: [w][rt] fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    fir/1664 <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > może coś dodac i poradzic - Skąd to sie bierze czy da się z
    > tym sobie poradzić - jakies linki do dobrej litereatury nt realtime

    poprawiona wersja programiku

    http://www.fir1664.webpark.pl/g2d2.zip

    rysuje wykres czasu wykonania na ramke co moze byc
    pouczajace, np na jednej maszynie mam ostre gorki gdy
    zarzucic programikowi obliczenie a na drugiej dwuprocesorowej
    ścięte jak góry stołowe - check it

    fir (lekko zmeczony)

  • 8. Data: 2010-12-01 07:44:11
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    thearti <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > stala predkoscia, co najwyzej z roznym fps-em.
    >
    > A prawdziwe realtime to raczej nie na windzie.

    pamietam jak czytałem pthreads primer to autor wspominał tam o tzw
    'mitycznych realtime folks' Warto by dowiedziec sie czegos nt tego od czego
    zalezą te piki i spowolnienia. Swego czasu nawet c64 bylo maszyną realtime
    [choc byly i male szumki (np o ile dobrze pamietam co 8my pixel rastra
    leciutko zwalnialo ze wzgledu na odswierzanie kosci ramu w c64)]
    teraz winda nie jest i to jest smutne!

    to co mi jest potrzebne to po prostu wysoki stopień płynności,
    spodziewam sie ze moge dorownywac jakimis mikrosleepami w górę np
    do granicy 10 milisekund ale chyba i tak jak cos w tle sie podzieje
    to będzie rwać

    fir

    --
    nowa wersja scrolla-blit testera , check it ->
    http://www.fir1664.webpark.pl/g2d2.zip

  • 9. Data: 2010-12-01 07:59:45
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ta funkcja GetProcessTimes.
    >
    > Jesli z takim zapalem mierzysz czas, to moze porownaj obie
    > metody? Moze te=BF nadaj priorytet realtime.

    sprawdz nowszą wersje progsa
    http://www.fir1664.webpark.pl/g2d2.zip

    pomiary są dobre (jak mierze nanosekundowe czasy dla poszczegolnych
    instrukcji to mnoze przez tysiac i odpalam kilka razy patrzac na fluktuacje
    jakby mi sie cos wtracalo to bylby raczej skok - zreszta mi chodzi
    przede wszystkim o realne czasy na moim kompie/moich kompach (a nie
    jakies 'czyste' czasy) i te realne czasy mierze)

    - tutaj wogóle właśnie chodzi mi o caly czas jednej ramki (tj dokladniej

    idleLoop()
    {

    //STOPER START
    // 1) clear ram bufor
    // 2) SetPixele() do ramu (zorganizowane petelki i procedurki podrecznych
    funkcji)
    // 3) blit do okienka
    4) sleep(3)
    //STOPER STOP
    }

    włacznie z tym co winda mi wtryni pod spodem

    fir

  • 10. Data: 2010-12-01 19:41:35
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 1 Gru, 08:59, " fir" <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > w acznie z tym co winda mi wtryni pod spodem

    Ok, ale dlaczego wazny jest dla Ciebie czas wykonania nie
    Twojego kodu, tylko kodu czegos czemu winnda odda na
    nie wiadomo jak dlugo sterowanie?