  • 31. Data: 2012-02-13 21:19:23
    Temat: Re: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 18:38:05 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jest to możliwe.
    > Gigapikselowe konstrukcje mają dość ograniczoną przepustowość ;)
    > Zwróć uwagę: Ty wyciągasz absurdalne zapisy, to mi wolno je
    > absurdalnie dostosowywać.
    > Zwyczajnie: TAKI zapis nie spotkałby się z uznaniem kupujących.

    Całkiem niezależnie od uznania, zapis z powodów innych niż ograniczenia
    techniczne byłby tutaj nieprawny (ostrzeżenie przed poparzeniem czy
    uszkodzeniem też ma podstawy techniczne).

    > Ale instrukcja obsługi to jest coś, z czym użyszkodnik ma się
    > zapoznać (no, chyba że dziecko do lat 3 i rzeczywiście zabawka
    > ma być "bezinstrukcyjna", tudzież inne podobne wyjątki),
    > i gwarancji NIC DO TEGO - instrukcja obowiązuje w każdym
    > przypadku.

    Oczywiście, ale instrukcja o ile może wprowadzić limit "całościowy"
    (ryczałtowy) to nie dzienny, godzinny, czy jakikolwiek inny niż z
    technicznych powodów.

    > Wpływ limitu używania "1 h dziennie" na żywotność jest oczywisty,
    > wpływ koloru koszulki jakby... mniej.
    > Raczysz się zgodzić czy nie?
    > Tak, mowa o RYCZAŁTOWYM :) limicie, jakoś nie widzę powodu żeby
    > ryczałty miały być zabronione.

    Nie w takim kontekście, czyli 1 godzina dziennie. Co innego, gdyby
    napisać, iż żywotność to 1000 godzin, a gwarancja działa tylko przed
    wyczerpaniem tegoż - i tutaj tabelka, że przy gwarancji ~3 lata wychodzi
    1 godzina dziennie.

    > Z powodu jak wyżej.
    > Suchy zapis o 1 h dziennie nie będzie łatwo udowadnialny i tyle.
    > Chyba, że w urządzeniu jest rejestrator :>

    Nawet jeśli będzie, to taki zapis będzie dość łatwo podważalny przed
    sądem, o ile nie stoją za tym zapisem faktyczne ograniczenia techniczne,
    które jak poniekąd wspomniałeś muszą być zawarte w instrukcji.
    Abstrahuję, czy firmom będzie się chciało bawić w sądy, szczególnie, że
    rękojmia nie rozpieszcza ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 32. Data: 2012-02-14 05:47:15
    Od: " Sebastian Z." <s...@N...gazeta.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> napisał(a):

    > Oczywiście, że jest. W Polsce to nie przejdzie. Kupujesz na firmę,
    > używasz, jak trzeba reklamujesz, w razie czego straszysz sądem - dobrze
    > jest mieć dobrego znajomego prawnika, który przygotuje odpowiednie
    > pismo.

    > Czym innym jest naprawa gwarancyjna, a czym innym zadośćuczynienie z
    > tytułu potencjalnie utraconych zysków.

    Jeszcze raz mowie ze zadna z tych firm nie odmowi ci naprawy gwarancyjnej,
    kazda z tych firm naprawi ci obiektyw bez zadnych problemow, juz chyba we
    wszystkich krajach lacznie z Mozambikeim i Nowa Gwinea sa wprowadzone prawa
    broniace konsumenta, jesli chodzi o naprawy gwarancyjne.

  • 33. Data: 2012-02-14 10:58:44
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 05:47:15 +0000 (UTC), Sebastian Z. napisał(a):

> [...]
    > wszystkich krajach lacznie z Mozambikeim i Nowa Gwinea sa wprowadzone prawa
    > broniace konsumenta, jesli chodzi o naprawy gwarancyjne.

    Konsumenta może i tak, ale ten wątek dotyczy firm i różnicowania
    gwarancji względem rodzaju działalności. Firmy próbują różnych głupich
    zapisów, które być może w kraju producenta są legalne, na całe szczęście
    w Polsce jeszcze nie (aczkolwiek kto wie, za kilkadziesiąt lat handel
    używanym sprzętem może być nielegalny, patrząc na to co się obecnie
    wyrabia z przepisami).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 34. Data: 2012-02-14 16:09:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012 15:58:38 +0100, mt wrote:

    > Możesz, tylko taki zapis jest nic nie warty, bo ograniczasz tym
    > użytkowanie przedmiotu w dziedzinie, do której jest przeznaczony.

    No i? Budzetowe elektronaredzia musza sobie na ten przyklad przestygnac.
    Potrzebujesz 24/7, to chyba kazda powazna firma ma cos odpowiedniego w
    ofercie. Ale juz nie za 30zl :-)

    BTW, w instrukcji multimetru stoi: pomiar na zakresie 10A max 1 minuta
    raz na 15 minut. Mozesz dluzej, mozesz czesciej, jesli wiesz czym
    ryzykujesz (bocznik się grzeje, a 10A to juz konkretny prad jest).

    > produktu, jeżeli natomiast wiertarka pozwala na założenie większych, to
    > nie możesz w instrukcji ograniczać rozmiaru wiertła do 6, znaczy możesz
    > se napisać, ale jak wyżej, taki zapis jest nic nie warty.

    Ale czytasz instrukcje do wiertarek? Przeciez norma jest, ze max rozmiar
    wiertla jest zalezny od materialu (mniejszy dla materialow twardszych).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 35. Data: 2012-02-14 17:26:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@h...ck.polsl.pl>,
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > No i? Budzetowe elektronaredzia musza sobie na ten przyklad przestygnac.
    > Potrzebujesz 24/7, to chyba kazda powazna firma ma cos odpowiedniego w
    > ofercie. Ale juz nie za 30zl :-)

    [ciach calkiem nie na temat]
    Ja przypominam ze mowimy o produktach dystrybuowanych przez Fototechnike.
    WSZYSTKICH
    Juz je wymienialem.

    TA