  • 21. Data: 2010-03-27 00:39:55
    Temat: Re: gaz do matiza?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Czyli mając LPG byś wydawał 250-300 zł miesięcznie, co daje 150 zł
    > oszczędności miesięcznie. Po roku by Ci się instalacja zwróciła.

    drozsze przeglady, serwis instalacji LPG (filtry, w sumie mozna samemu),
    wtryskiwacze LPG moga pasc, odpalasz zwykle na PB a to tez wchodzi w sklad
    kalkulacji. Dla malych przebiegow trzeba wliczyc duzo "dodatkow" ze strony LPG.
    Jak ktos jezdzi sporo to nie ma nad czym sie zastanawiac i walic nowoczesna
    instlacje IV generacji np STAG.

  • 22. Data: 2010-03-27 01:48:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Papkin pisze:

    > drozsze przeglady,

    40 zł na rok - majątek

    > serwis instalacji LPG (filtry, w sumie mozna samemu),

    15 zł za filtr po 15-20kkm

    > wtryskiwacze LPG moga pasc,

    Nie znam nikogo komu padły od tego.

    > odpalasz zwykle na PB a to tez wchodzi w
    > sklad kalkulacji. Dla malych przebiegow trzeba wliczyc duzo "dodatkow"
    > ze strony LPG.

    Znaczy małe przebiegi to jakie dodatkowe koszty? Oczywiście, jak masz
    jechać 2 km, to nawet auta nie warto odpalać. W zależności od
    temperatury zewnętrznej auto przełączy Ci się na gaz po kilkudziesięciu
    metrach, do nawet kilku kilometrów w 30 stopniowy mróz.

    > Jak ktos jezdzi sporo to nie ma nad czym sie zastanawiac
    > i walic nowoczesna instlacje IV generacji np STAG.

    Jak ktoś robi nawet te 10kkm rocznie i ma zamiar jeszcze 2 lata jeździć,
    to IMO i tak się opłaca.

  • 23. Data: 2010-03-27 03:21:37
    Od: "Jerzy" <j...@w...pl>

    Użytkownik "mo" napisał w wiadomości :

    > Fakt, jak ja prowadziłem to ten silnik katowałem niesamowicie więc duże
    > spalanie traktowalem raczej jako naturalną konsekwencję
    > ale teraz za kierownicą siedzi kobieta, osoba, która dopiero zrobiła prawo
    > jazdy i jedzie spokojnie z normalną prędkoscią przelotową 70-90 km/h i
    > spalanie jest takie samo jak u mnie, więc pewnie aby utrzymać spalanie na
    > nizszym poziomie należało by prowadzić z prędkością kapelusznika - 50-60
    > km/h.

    Ty lepiej w pierwszej kolejności poszukaj przyczyny takiego spalania.
    Miałem kiedyś Matizam, przejechałem nim ponad 200 tys km - bardzo dobrze go
    wspominam, nie dość że niezawodny był to jeszcze mimo brutalnego traktowania
    nigdy nie udało mi się przekroczyć 6,5L/100km Pb. Po zagazowaniu brał
    7-8L/100km LPG. Jak go sprzedawałem miał na liczniku 320 000 km a silnik
    wciąż (bez żadnych remontów) chodził jak zegarek.

    Pozdrawiam

    Jurek

  • 24. Data: 2010-03-28 18:26:30
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 10:48:25 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <e...@3...lp> wrote:

    >Widzisz, sęk w tym, że to 1.6. Brat ma Berlingo I (2006) z wersją 75KM
    >tego silnika i też ma spalanie na poziomie 6-6,5.

    Ja ostatnio w Warszawie 2.5 dCi spalam średnio około 8 litrów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2010-03-28 19:40:12
    Od: Voytek <w...@g...nl>

    W dniu 2010-03-25 19:33, mo pisze:
    > Pytanie do znających temat, ile może średnio kosztować instalacja gazowa
    > do Matiza?
    > Instalacja ma być tania na ile to możliwe ale tylko na tyle aby była
    > bezproblemowa.

    Siostra ma Matiza z LPG, jakaś polska instalacja sekwencyjna (auto ma
    plastikowy kolektor), zakładana ze cztery lata temu - coś koło 2200 pln.
    Pali w mieszanym cyklu i spokojnej jeździe ~7 ltr LPG, przejechała
    jakieś 80 tkm - problemów brak.
    --
    Voytek

  • 26. Data: 2010-03-28 23:07:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    jerzu pisze:

    > Ja ostatnio w Warszawie 2.5 dCi spalam średnio około 8 litrów.

    Ja pewnie ze swoim spalaniem trochę zejdę. Tylko muszę się przyzwyczaić
    do diesla. Tym bardziej, że kilka ostatnich lat jeździłem benzyniakami i
    to raczej słabowitymi (trzeba je było kręcić, żeby jechały).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl