    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 7 May 2020 08:35:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: geotermia
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 maja 2020 00:12:49 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Nie bardzo rozumiem ... chodzi o to, ze im wiecej instalacji, tym
    > rosnie ilosc mozliwych błędow, i to nieproporcjonalnie rosnie ?
    > W geotermii to chyba jestesmy na poczatku rozwoju, a nie zblizamy sie
    > do maksimum.
    >
    > Czy moze to sie koronawirusa tyczy ... bo tam cos o chorobach bydla

    To możesz zastosować do wszelkich innych dylematów. Chodzi o to że jak chcesz uniknąć
    strat w projekcie, to musisz minimalizować ryzyko. A to kosztuje. Im więcej kasy
    wydasz na minimalizowanie ryzyka, tym mniejsze ryzyko jest że coś pójdzie nie tak i
    wygenerują się straty. Ale zależność nie jest liniowa i trzeba umieć znaleźć optimum,
    taki poziom minimalizacji zagrożeń po którym nie warto zmniejszać ryzyka, bo staje
    się to zbyt kosztowne. Bardzo łatwo to wytłumaczyć rysując prosty wykres, którego
    przykład wrzuciłem. Temat jak najbardziej inżynierski, ale nie na tą grupę.