    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: google pay, czy może drenować baterie?
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 01 Dec 2019 19:31:24 GMT

    Witaj ToMasz, 01 gru 2019 w news:qs0741$uj5$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > pozostało 6 godzin pracy. Normalnie padnięta bateria! Ale wyłączyłem
    > wszelkie blokady ekranu, piny, odciski - GPay poinformował że nie
    > będzie działał. Telefon naładowany wieczorem do pełna w południe ma
    > 78%, szacowany czas działania 1 dzień+8 godzin - zdecydowana
    > poprawa. Nie mam możliwości wpięcia amperomierza pomiędzy baterię a
    > telefon. Przewidywanie jak długo będzie działał telefon bez
    > ładowania - wymaga "nauki", więc trwa długo. Czy z własnych
    > doświadczeń możecie mi powiedzieć co drenuje baterie?

    Sugerowałbym aplikację AccuBattery - może ona coś zasugeruje. W każdym
    razie pokazuje użycie baterii wg aplikacji. Tak wiem, że sam android też
    coś takiego pokazuje, ale ile jedno i drugie jest warte?
    Swoją drogą założeniem tej aplikacji jest również oszczędzanie cyklów
    ładowania ogniwa oparte na jakichś naukowych badaniach, z których wynika,
    że przy wyższym procencie naładowania(tym samym wyższe napięcie ogniwa)
    nieliniowo wzrasta zużycie ogniwa. Czyli opłaca sie ładować częściej np.
    do 50% niż rzadziej 0-100.
    Np. pokazuje mi że naładowanie od 20-50% - 0,03 cyklu
    20-70 - 0,09
    20-90 - 0,43
    Nie wiem, ile w tym jest prawdy, rzuciłem okiem na jakieś tam badania i
    na razie przyjmuję że tak może być. Tylko nie jestem pewien jak do tego
    się ma Turbo Charging.