eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 41. Data: 2011-05-12 20:45:43
    Temat: Re: gry java
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iqh8js$oo9$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >>>> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
    >>>> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
    >>> Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.
    >>
    >> Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
    >> o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.
    >
    > A jak sie na ajfonie gra w snake albo tetrisa ? Wygodnie ?

    Pytasz - jak zgaduję - mnie...
    Odpowiem w takim razie że nie wiem, nie próbowałem. :-)


  • 42. Data: 2011-05-12 20:53:14
    Temat: Re: gry java
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:m8gos6hicnhj0oecs22nsh4no0eq2ub0v7@4ax.com...
    > On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >>W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    >>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
    >>>> sygnału GPS).
    >>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
    >>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
    >>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
    >>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
    >>>
    >>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
    >>
    >>A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
    >>jest chyba powszechnie znana :)
    >
    > Widac nie bardzo. Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
    > mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
    > prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
    >
    > W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
    > wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
    > ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
    > :-)


    Widzę że dobrze czujesz bluesa.


  • 43. Data: 2011-05-13 05:41:52
    Temat: Re: gry java
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
    > On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w
    >>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
    >>>> sygnału GPS).
    >>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
    >>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
    >>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
    >>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
    >>>
    >>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
    >>
    >> A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
    >> jest chyba powszechnie znana :)
    >
    > Widac nie bardzo.

    Co nie bardzo?

    > Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
    > mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
    > prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.

    Wszystko sie zgadza się.

    > W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
    > wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
    > ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
    > :-)

    A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
    Ciebie?

    >>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
    >>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
    >>
    >> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
    >
    > A tak z kilkadziesiat cm.

    No właśnie - siadasz przy kolumnie?




  • 44. Data: 2011-05-13 05:45:14
    Temat: Re: gry java
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-12 22:19, J.F. pisze:
    > On Thu, 12 May 2011 22:11:33 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
    >>> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
    >>> orientacji.
    >>
    >> Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu.
    >
    > Pomysl uzywania tego do gier jest cokolwiek niesmaczny :-)

    To zależy od tego, co sobie wymyśli producent gry/oprogramowania.

    >> Pomysł z dwoma antenami
    >> i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
    >> poczytać jak GPS działa.
    >
    > no i co tam chcesz wyczytac ?
    > Dwa odbiorniki to teoretycznie dwie pozycje i mozliwosc ustalenia
    > orientacji. Teoretycznie.

    Dwa odbiorniki z dwoma antenami oddalone od siebie o 2 centymetry?
    Wolne żarty.

    >>> Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
    >>> sie nic nie kreci :-)
    >> Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
    >> telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.
    >
    > To na drugi raz nie pisz nie na temat :-)
    > A w temacie sa gry.

    No właśnie - nie problem wymyślić taką, która będzie to wykorzystywała.

    > P.S. W sumie moga byc i plenerowe.

    Dokładnie - kiedyś latałeś z mapą i kompasem, teraz wystarczy telefon,
    który jest w to wyposażony.


  • 45. Data: 2011-05-14 06:03:06
    Temat: Re: gry java
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2011 07:41:52 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
    >> Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
    >> mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
    >> prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
    >
    >Wszystko sie zgadza się.
    >
    >> W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
    >> wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
    >> ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
    >> :-)
    >
    >A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
    >Ciebie?

    Tak. Chyba ze sam juz nie wiesz co w zasadzie proponowales :-)

    No dobra - niew przeze mnie, tylko ogolnie do sterownia grami roznymi.

    >>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
    >>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
    >>> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
    >> A tak z kilkadziesiat cm.
    >No właśnie - siadasz przy kolumnie?

    Kolumna to moze za duze slowo, ale tak - tu jeden glosnik, tam drugi,
    w kieszeni sluchawki, pod stolem magnesik ..

    J.


  • 46. Data: 2011-05-14 11:14:20
    Temat: Re: gry java
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iqght4$o8b$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
    >>> telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
    >>> obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
    >>> akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
    >>> trzesa i bujaja ?
    >>
    >> Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
    >> Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
    >
    > Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
    > chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
    > Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
    >
    > Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
    > obracania.

    Wystarczy tu poczytać:
    http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tuto
    rial-reading-the-accelerometer


  • 47. Data: 2011-05-15 12:32:24
    Temat: Re: gry java
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
    >> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
    >> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
    >> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
    >> obracania.
    >
    >Wystarczy tu poczytać:
    >http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tut
    orial-reading-the-accelerometer

    No to chyba slabo czytales.
    Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.

    http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
    http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
    ardown/3156/1


    A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
    nawigacji inercyjnej.

    J.


  • 48. Data: 2011-05-15 13:25:53
    Temat: Re: gry java
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:dqhvs6tq0rjasjsi2eat0hiuqe7h6d2ree@4ax.com...
    > On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote:
    >>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
    >>> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
    >>> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
    >>> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki,
    >>> bez
    >>> obracania.
    >>
    >>Wystarczy tu poczytać:
    >>http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tu
    torial-reading-the-accelerometer
    >
    > No to chyba slabo czytales.

    Przyznaję się bez bicia, że nie czytałem jeszcze, tylko przeleciałem oczami
    :-)
    Oceniłem książkę po okładce...

    > Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg

    O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
    czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!

    > http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
    ardown/3156/1

    Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
    w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.

    > A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
    > nawigacji inercyjnej.

    Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
    kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
    nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
    To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
    łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
    jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
    Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
    zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
    pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
    Widzę na Apple że jest nowe update iOS 4.3, mój jest 2 generacje
    do tyłu więc może już to jednak poprawili...


  • 49. Data: 2011-05-15 13:39:50
    Temat: Re: gry java
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 08:25:53 -0500, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
    >
    >O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
    >czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!

    Za to nie zdziw sie jak zaobaczysz kogos krecacego sie w kolko ze
    swoim ajfonem. On nie szuka lepszego zasiegu, on gra :-)

    >> http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
    ardown/3156/1
    >Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
    >w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.

    Tak sie od dawna robi "tanie zyroskopy elektroniczne".

    >Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
    >kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
    >nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
    >To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
    >łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
    >jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
    >Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
    >zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
    >pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...

    kompasy magnetyczne takie niestety sa - wrazliwe na rozne zaklocenia,
    ktorych teraz nie brakuje.

    J.


  • 50. Data: 2011-05-18 13:26:10
    Temat: Re: gry java
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 May 2011 15:58:57 +0200, w <iqbgao$66i$1@news.onet.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >
    > przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie
    > ?
    >
    > Gier multum, ale ktore dobre ?
    >
    > Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego
    > tetrisa :-)

    Archibald Adventure.
    W razie potrzeby na youtube są tutoriale :)

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: