eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak byście rozgałęzili czytnik RFID aby wykrywać nim od 4 do 30 szt tagów? › Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywaae nim od 4 do 30 szt tagów?
    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywaae nim od 4 do 30 szt
    tagów?
    Date: Mon, 14 Sep 2015 13:36:56 +0200

    Am 14.09.2015 um 12:04 schrieb Piotr Gałka:

    > Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > Też wydaje mi się, że łatwiej multipleksować na połączeniu procek -
    > driwer RFID niż same anteny.
    > 125kHz to nie jest duża częstotliwość, ale wysterowanie anteny przez
    > 4066 kiepsko widzę.
    > Najprościej byłoby z przekaźnikami - tylko czy ich warczenie jest do
    > zaakceptowania.

    Osobiście urządzeń RFID nie robiłem, ale kolega z sąsiedniego biurka
    tak. Dopasowanie anten to bardzo upierdliwa sprawa. Multipleksowanie
    anten to też multipleksowanie problemów. Musisz każdą antenę dopasować,
    inaczej sprawność idzie się kochać i nie dostaniesz danych z tagów, bo
    będą miały za mało energii. Wiem, że pooprzednia wersja naszego
    urządzenia miała RFID z dwoma antenami, ale działało toto od święta.
    Obecne klocki działają bezproblemowo. No prawie, akurat mam płytkę, na
    której jeden 4x RS232 dał pupy. W tej chwili działa mi 28 czujników.
    Jako, że nie mam chwilowo scalaków do wymiany, a szcyury już przebierają
    nóżkami, by się móc pobawić, robię prowizorkę z 28 sensorami, muszę
    tylko jakoś je tak poumieszczać, by mieć jak najwięcej informacji.

    Waldek