  • 21. Data: 2016-04-03 18:54:51
    Temat: Re: jakie napięcie ma LED
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Sunday, April 3, 2016 at 4:59:47 PM UTC+2, Marek wrote:

    > Nie zapomnij uwzględnić współczynnika grawitacji ...

    Slusznie:) Ja dodam, ze należy uwzglednic dylatacje czasu. A wlasciwie dwie, jedna z
    STW a druga z OTW. Dla bardziej zaawansowanych geometrie Minkowskiego a i ostatnie
    doniesienia Hawkiga koniecznie powinno się rozwazyc. No i masz nobla, potwierdzisz
    przecie te najgienialniejsza w dziejach teorie dzięki, której działa lodowka i
    akumulator ołowiowy. No i przeplyw pradu jest możliwy. Wszystko bedzie
    relatywistycznie zmodyfikowane, zatem dzialac zgodnie z postulatami, po linii i na
    bazie:)
    Pzdr
    Tornad

  • 22. Data: 2016-04-03 18:59:42
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 kwietnia 2016 17:08:21 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Przy okazji zamieniając Light Emiting Diode (LED) w Dark Emiting Diode
    > (DED) ;-)

    W zależności od wydajności prądowej zasilacza rozróżnia się jeszcze
    w literaturze typ SED (Smoke Emitting Diode).

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 23. Data: 2016-04-03 20:17:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Apr 2016 16:59:23 +0200, "Marek" <l...@w...pl> wrote:
    > Nie zapomnij uwzględnić współczynnika grawitacji ...

    Głupiś. Czyli ujmując to bardziej opisowo: brak ci wiedzy.

    To nad czym trzeba się zastanowić to: czy napięcie skorygować na
    oporność omową itp.; co to jest "biała LED".

    A jak jesteś tak dowcipny jak ci się wydaje, to policz FWHM emisji
    diody uwzględniając temperaturowy efekt Dopplera. Bo mi się
    zwyczajnie nie chce.

    BTW, CODATA znajdziesz przez Google. Np. w NIST.

  • 24. Data: 2016-04-03 20:20:15
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Apr 2016 09:54:51 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda
    <t...@h...com> wrote:
    > Slusznie:) Ja dodam, ze należy uwzglednic dylatacje czasu. A
    wlasciwie dw=

    Zdziwisz się: naprawdę trzeba... Jeżeli chcesz mieć profil linii w
    danej temperaturze.

  • 25. Data: 2016-04-03 21:26:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "slawek" <f...@f...com> wrote in message

    > Głupiś. Czyli ujmując to bardziej opisowo: brak ci wiedzy.
    > To nad czym trzeba się zastanowić to: czy napięcie skorygować na oporność
    > omową itp.; co to jest "biała LED".

    Nie wiesz co to jest biała LED? To UV-LED z żółtym luminoforem.

  • 26. Data: 2016-04-03 23:22:40
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > W zależności od wydajności prądowej zasilacza rozróżnia się jeszcze
    > w literaturze typ SED (Smoke Emitting Diode).

    A potem będzie FED - Fire Emitting Diode :)) Ewentualnie GED - GUN Emitting
    Diode :)))
    https://www.youtube.com/watch?v=lxUBDTwmBA0
    https://www.youtube.com/watch?v=dnZ3TUQBimM :))
    Choć fire to rzadko, ale gun, to już da się zrobić :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 27. Data: 2016-04-03 23:22:53
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Apr 2016 14:26:38 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie wiesz co to jest biała LED? To UV-LED z żółtym luminoforem.

    No widzisz, trzeba tak na czuja założyć 300 nm, czyli długość fali
    pompującej fluorescencję luminoforu. Czyli napięcie będzie co
    najmniej dwa razy większe niż dla czerwonej. Nota bene RGB LED da się
    ustawić na "białe" świecenie. A jeszcze mogą być cudeńka z wewnętrzną
    przetwornicą i mikrokontrolerem... i wtedy prosty związek pomiędzy
    barwą światła a napięciem może po prostu być nieadekwatny.

    Ciekawe jaka jest wydajność kwantowa, czyli po prostu ile procent UV
    jest konwertowane do widzialnego. I czy reszta UV gdzieś wychodzi. UV
    jest bardzo niebardzo dla siatkówki, jest co prawda filtr w soczewce
    oka (naturalna soczewka jest żółta, dobre zamienniki też), ale
    niezbyt skuteczny.

  • 28. Data: 2016-04-04 00:13:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zolte to nie luminofor tylko zolty filtr.

  • 29. Data: 2016-04-04 07:16:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Apr 2016 15:13:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > To zolte to nie luminofor tylko zolty filtr.

    Czyli według ciebie wystarczy oodfiltrować z niebieskiego żółty aby
    mieć czerwony? lol

  • 30. Data: 2016-04-04 10:28:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

    > Czyli według ciebie wystarczy oodfiltrować z niebieskiego żółty aby mieć
    > czerwony? lol

    Nobla mu!

    --
    AlexY