  • 31. Data: 2016-04-04 10:55:58
    Temat: Re: jakie napięcie ma LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

    > Nobla mu!

    Z literatury?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2016-04-04 10:59:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Monday, April 4, 2016, 10:55:58 AM, you wrote:

    > Z literatury?

    Fiction, bez science.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2016-04-05 13:19:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty wiesz swoje ja swoje. I nie raz widzialem jak z reflektora co walil 6000K filtrami
    robili 3000K.

  • 34. Data: 2016-04-05 13:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Ty wiesz swoje ja swoje. I nie raz widzialem jak z reflektora co
    >walil 6000K filtrami robili 3000K.

    Ale to byl reflektor BIALY.

    A jesli chcesz z niebieskiego zrobic czerwony, to sie nie uda.
    No - zalezy jaki niebieski, jak kiepski, to sie uda.

    Tak czy inaczej - jeden z pomyslow na biale LED to jest niebieski LED
    i zolty luminofor.
    Przetwarza czesc niebieskiego swiatla na zolte, zolty z niebieskim po
    dodaniu robia bialy
    (nie mylic z pelnym widmem i popatrzec na wspolczynnik Ra).

    Ponoc popularny pomysl ... ale prawde mowiac w widmie wspolczesnych
    LED widac tez inne kolory.
    Moze te luminofory lepsze, choc inni mogliby powiedziec, ze gorsze :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-04-05 13:39:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to byl reflektor BIALY.
    >
    > A jesli chcesz z niebieskiego zrobic czerwony, to sie nie uda.

    Jeśli dostatecznie szybko się od niego oddalać, to czemu nie?
    Ten efekt działa też w drugą stronę -- jeśli z dużą prędkością
    zbliżamy się samochodem do skrzyżowania, to czerwone światło
    zdaje się świecić na zielono.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2016-04-05 14:24:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > Ten efekt działa też w drugą stronę -- jeśli z dużą prędkością
    > zbliżamy się samochodem do skrzyżowania, to czerwone światło

    Ty, no faktycznie, efekt dopplera, a tu się policaje czepiają... A gość
    prawdę mówi, że było zielone :P

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 37. Data: 2016-04-05 14:30:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A czasami nie jest tak ze dioda robi UV ktore luminofor przerabia na bialy jak w
    swietlowce. A zolty filtr robi z tego bialy cieply. Kiedys kupilem swietlowke
    kompaktowa. Walila trupim swiatlem az milo. Po owinieciu zolta folia do reflektorow
    kilka lat zwiecila w przedpokoju calkiem przyjemnym swiatlem.

  • 38. Data: 2016-04-05 14:35:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Ty, no faktycznie, efekt dopplera, a tu się policaje czepiają...
    > A gość prawdę mówi, że było zielone :P

    Standardowe (i zalecane) tłumaczenie w takich sytuacjach. Robi się
    panu władzy wykład z teorii połączony z praktycznym wyprowadzaniem
    wszystkich wzorów. Gdzieś tak w okolicy mnożenia przez czynnik
    Lorenza powinien wymięknąć i odpuścić. Gdyby był mało pojętny albo
    gdyby coś krzyczał, że nie ma żadnego efektu Dopplera, wyjaśnia mu
    się skokojnie, że w takim razie zostanie mu odebrany radar.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2016-04-05 14:42:26
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

> [...]
    > panu władzy wykład z teorii połączony z praktycznym wyprowadzaniem
    > wszystkich wzorów. Gdzieś tak w okolicy mnożenia przez czynnik

    A co, jeśli okaże się bardziej kumaty niż ten przemądrzały kierowca?
    Wyjmie kajecik, albo tableta, i szybko przeliczy z jaką szybkością
    musiał jechać pojazd, aby taki efekt zaszedł. Wyjdzie wtedy, że
    przekroczył dozwoloną szybkość o circa 295 tys. km na... sekundę!
    Za taki wyczyn odbiorą kierowcy prawko - na bank!

  • 40. Data: 2016-04-05 14:47:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BaSk pisze:

> [...]
    > przekroczył dozwoloną szybkość o circa 295 tys. km na... sekundę!
    > Za taki wyczyn odbiorą kierowcy prawko - na bank!

    To proste -- prosimy wtedy o dokument homologacji kajecika przez
    Główny Urząd Miar. Do kajecików mają zastosowanie te same przepisy,
    co do radarów, fotoradarów i innych urządzeń do pomiaru prędkości.

    --
    Jarek